Forza Horizon 5 za 3 zł. Microsoft usuwa grę z kont osób, które skorzystały z price-buga

2 minuty czytania
Komentarze

Kto daje i odbiera, ten się w piekle poniewiera! Microsoft zwróci pieniądze wszystkim osobom, które zakupiły pakiet Forza Horizon 4 + Forza Horizon 5 z dodatkami za nieco ponad 3 złote. Użytkownicy nie powinni ponosić odpowiedzialności za tak potężny błąd korporacji, lecz nowa decyzja niesie za sobą dodatkowe, nieprzewidziane wcześniej konsekwencje.

Forza Horizon 5 za 3 zł — dlaczego było tak tanio?

Microsoft charakteryzuje się zaskakująco liberalnym podejściem, jeśli mowa o kupowaniu gier z innych regionów świata na cyfrowym sklepie platformy Xbox. Gracze bardzo często korzystali z tego udogodnienia, kupując produkcje taniej przez węgierski, turecki oraz argentyński wariant sklepu Phila Spencera.

Nic więc dziwnego, że 17 listopada 2022 roku, gracze rzucili się na nietypowy błąd cenowy w przypadku pakietu Forza Horizon 4 + Forza Horizon 5 Premium Edition. Na szwedzkim Microsoft Store, gra kosztowała przez ok. 2 godziny zaledwie 7,59 koron szwedzkich, co w przeliczeniu na polską walutę dawało 3,29 złotych. Chciałoby się rzec, manna z nieba!

Gwiazdka jednak nie potrwała długo, gdyż dziś otrzymałem wiadomość mailową o zwrocie kosztów za zakup. Obydwie gry również zniknęły z mojej biblioteki na komputerze. Microsoft nie był w stanie przyjąć swojego błędu na klatę, przez co postanowił zwrócić graczom zarobione drobniaki na tej wątpliwej promocji.

Tania Forza Horizon 5 zrodziła dodatkowy problem

Do podjęcia negatywnej dla graczy decyzji mógł przyczynić się jeszcze fakt, że wiele osób nie kupiło produkcji dla siebie. Microsoft Store posiada opcję zakupienia gry jako prezentu, co skutkuje otrzymaniem klucza do jej aktywacji przez innego użytkownika na wybrany adres e-mail.

To oczywiście zrodziło wątpliwy proceder, przez który dużo kodów wylądowało na portalach aukcyjnych, i to za znacznie więcej, niż wspomniane wcześniej 3 zł. Nie zdziwiłbym się, gdyby to takie praktyki rozjuszyły Microsoft i spowodowały cofnięcie zakupów u wszystkich użytkowników. A mogliśmy po prostu cieszyć się promocją i nie robić z niej nieprzyjemnego biznesu.

Motyw