Facebook Gaming

Facebook bierze przykład z Google i wywala do kosza swoją aplikację Gaming

2 minuty czytania
Komentarze

Aplikacja Facebook Gaming idzie do kosza, a tym samym potwierdzają się przypuszczenia, że czasem warto jednak mierzyć siły na zamiary. Już 28 października 2022 roku aplikacja Facebook Gaming zostanie oficjalnie wyłączona dla systemów Android oraz iOS. Można powiedzieć, że szybko poszło, ponieważ osobna i specjalnie wydzielona dla graczy platforma na rynku utrzymała się zaledwie dwa lata. Co poszło nie tak?

Aplikacja Facebook Gaming – to koniec specjalnej przestrzeni dla graczy

Jeżeli chodzi o miejsce, gdzie najczęściej zaglądają gracze szukający streamów z różnych produkcji, to mówimy o Twitchu. Facebook Gaming miało być dla tejże platformy konkurencją i to do tego stopnia, że Facebook wykupił nawet od Microsoftu Mixera. Zaczęło się także podkupowanie popularnych streamerów, by ci nakręcili popularność dla Facebook Gaming, ale to jak widać się nie udało. Teraz użytkownicy aplikacji na Androidzie oraz iOS dostają powiadomienia o tym, że ta zostanie oficjalnie wyłączona pod koniec października tego roku. Sama sekcja dla gier nie zostanie jednak definitywnie usunięta z Facebooka, a przeniesiona zostanie do głównej aplikacji. Trudno jednak oceniać, jak długo potrwa ten stan i czy z czasem firma nie pozbędzie się i tego.

Facebook od początku miał niewielkie szanse na to, by konkurować z Twitch. Tam odbywa się praktycznie wszystko, co związane jest z branżą gier, choć oczywiście platforma ma też swoje ciemne strony. Zainteresowanie musiało być jednak naprawdę niewielkie, skoro Facebook tak szybko zdecydował się na ubicie projektu, który tak bardzo zachwalał jeszcze niedawno. Teraz Meta skupia się na innych rzeczach, a jedną z nich jest oczywiście rozwijanie metaverse. Pytanie tylko, czy jest to rzecz, która faktycznie będzie potrzebna użytkownikom. Meta (dawniej Facebook) ma jednak ambicje, by tym razem nie konkurować z nikim, a kreować zapotrzebowanie na nową usługę.

Można odnieść też wrażenie, że Meta ma ostatnio sporo problemów z zainteresowaniem użytkowników swoimi aplikacjami. Instagram niemal żywcem zaciąga pomysły od TikToka, a i sam Facebook zdaje się stać w miejscu i nie oferować niczego, co byłoby dla użytkowników wartościowe. Co nie zmienia tego, że Meta i ich produkty dalej są niesamowicie popularne, choć Facebook Gaming już niebawem odejdzie w zapomnienie.

Źródło: Facebook / Twitter

Motyw