Messenger Lite został pobrany 50 milionów razy, to ogromna porażka Facebooka

1 minuta czytania
Komentarze

Facebook jako jeden z pierwszych wydawców stworzył specjalne wersje swoich aplikacji z dopiskiem Lite. W przypadku niebieskiego portalu pojawiły się one zanim na tę kwestię położyło nacisk Google. Dziś możemy sprawdzić, jak rozwiązania od Facebooka przyjęły się wśród użytkowników.

Sukces Messengera Lite

Odchudzona wersja komunikatora właśnie zanotowała 50 milionów pobrań ze sklepu Play. Przy zwykłym Messengerze może nie jest to dużo, jednak mimo wszystko popularność aplikacji jest ogromna. Warto zwrócić uwagę na ocenę aplikacji – tradycyjny Messenger zanotował wynik 4,0, podczas gdy odchudzona wersja może pochwalić się oceną 4,4. Tutaj warto wspomnieć również o samym kliencie Facebooka. Wersja „ciężka” została pobrana ponad miliard razy, podczas gdy Facebook Lite osiągnął zdumiewający wynik 500 milionów instalacji!

Facebook jest sam sobie winny!

Czy duża popularność wersji Lite aplikacji Facebooka świadczy o tym, że użytkowników tego portalu społecznościowego nie stać na solidne telefony? Być może w pewnym stopniu tak, jednak głównym czynnikiem jest tu niedopracowanie głównych klientów usługi. Aplikacje wydawane przez Facebooka są ciężkie, przeładowane niepotrzebnymi funkcjami, działają niestabilnie oraz w przerażającym tempie pożerają baterię. Aplikacje Lite są całkowitym przeciwieństwem – działają stabilnie niezależnie od urządzenia oraz nie zapychają pamięci. Użytkownicy jasno pokazują, że nie chcą iść tą drogą, którą dążą programiści Facebooka, nie chcą tysiąca funkcji, chcą prostej aplikacji spełniającej swoje zadania. Być może dzięki sukcesowi lekkich apek ktoś tam zrozumie, że warto jeszcze raz przemyśleć dalszy rozwój klientów społecznościówki.

Messengera Lite pobierzecie tutaj

Motyw