AMOLED

Jeśli AMOLED to tylko Samsung – statystyki nie kłamią, Koreańczycy monopolistami?

1 minuta czytania
Komentarze
super amled samsung samoled

Od lat trwa wojna pomiędzy zwolennikami wyświetlacz OLED (i pochodnych) oraz tradycjonalistów, a więc rodziny LCD. Które ekrany są lepsze to musicie sami na to pytanie odpowiedzieć, ale jedno jest pewne: rynek „głębokiej czerni” należy przede wszystkim do Samsunga.

Oczywiście na świecie zdecydowanie więcej smartwatchy, smartfonów i tabletów posiada ekrany LCD. Z technologii AMOLED korzysta zaledwie 18% nowych urządzeń. Dane pochodzą z trzeciego kwartału 2015 roku. W takim razie jakby nie patrzeć to LCD rządzą na świecie, ale to rządzi w samym podziale ekranów AMOLED? Oczywiście, że Samsung, ale jak bardzo? Koreańczycy zawładnęli tym rynkiem – aż 95,8% sprzedanych wyświetlaczy AMOLED pochodzi z fabryk należących do Samsunga. To nie powinno dziwić, gdyż z koreańskich ekranów korzysta Huawei, BlackBerry i inne czołowe firmy. Jednak jak te statystyki wyglądają jak weźmiemy pod uwagę także wyświetlacze LCD? Wciąż wygrywa Samsung, ale już na 79 milionów sprzedanych ekranów dla urządzeń mobilnych „tylko” 38,5% pochodzi właśnie od lidera mobilnego rynku. Na drugim miejscu jest JDI z 17%, a ostatnie miejsce na podium ma LG (13,8%).

Jednak czy kogoś dziwią te wyniki? SAMOLED od ponad 5 lat zachwyca nową grupę ludzi toteż inne firmy mając w specyfikacji: „wyświetlacz od Samsunga” wiedzą, że konsumenci lepiej będą na dane urządzenie patrzeć. Wy również?

źródło: SamMobile

Motyw