Południowokoreański producent elektroniki użytkowej LG Electronics Inc spodziewa się, że dział mobilny lepiej będzie sobie radził w sprzedaży smartfonów od 4 kwartału. Związane jest to z wprowadzeniem nowych produktów przez firmę. Zaledwie wczoraj poznaliśmy LG V10 – nowy, dość oryginalny flagowiec, który ma podnieść wskaźniki sprzedaży. Urządzenie to ma być dostępne w Korei już od 8 października. Jego cena to około $ 679, czyli 11% niższa niż za konkurencyjny produkt od Samsunga.
Przemawiając na prezentacji nowego V10, szef działu mobilnego Cho Juno powiedział dziennikarzom, że producent ma zamiar skupić się na telefonach klasy średniej i niskiej, aby zwiększyć udział w rynku. Dodatkowo firma przygotowuje także własną usługę płatności mobilnych, ale odmówił dalszego dopracowania.
Należy pamiętać, że spółka LG Electronics Inc to nie tylko dział mobilny, ale także telewizory i inne urządzenia rtv czy agd, dlatego przedstawiony wykres kursu akcji przedstawia firmę jako całość. Na obrazku widać, że lata świetności spółka ma już za sobą. Przykładowo do lipca w Korei, Samsung sprzedał 1,3 mln smartfonów z rodziny S6, a LG jedynie 240 tysięcy. Widać więc, że sprzedaż telefonów także kuleje (co na pewno ma odbicie w cenie za jeden walor na giełdzie).
Czy model V10 i nadchodzące urządzenia faktycznie przysporzą firmie większych zysków w 4 kwartale? Wątpliwa sprawa.
źródło: własne, reuters