McLaren poinformował wczoraj o podpisaniu umowy z nowym sponsorem. Pochodzący z Woking zespół Formuły 1 związał się kontraktem z Google! Oznacza to, że w najbliższym sezonie F1 logo przedsiębiorstwa informatycznego pojawi się na bolidach brytyjskiego McLarena.
Google wsiada na pokład Formuły 1
Informacja o zawarciu umowy pojawiła się wczoraj na oficjalnym Twitterze zespołu. Brytyjczycy przedstawili także model bolidu, który przez cały sezon 2022 Formuły 1 będzie reprezentować McLarena. Uwagę przykuwają tu w szczególności koła, które zostały ozdobione o barwy mające imitować logo przeglądarki Google Chrome. Dodatkowo tuż za głową kierowcy znajdzie się ikona systemu Android. Brytyjczycy w komunikacie poinformowali także, że logotypy Google oraz powiązanych z nim usług pojawia się na kombinezonach Lando Norrisa oraz Daniela Ricciardo, czyli aktualnych kierowców zespołu.
Zobacz też: Służba Bezpieczeństwa Ukrainy zatrzymała hakera – miał pomagać w komunikacji rosyjskim wojskom
Obie strony nie podały żadnych szczegółów finansowych dotyczących umowy. Sam McLaren w zeszłym sezonie Formuły 1 jako konstruktor zajął czwarte miejsce, dając się wyprzedzić Ferrari, Red Bull Racing-Honda oraz Mercedesowi. Bolid, który został zgłoszony przez Brytyjczyków na najbliższą kampanię F1 to McLaren MCL36 wyposażony w silnik Mercedes-AMG F1 M13 1,6T. O nowo rozpoczętej współpracy wypowiedzieli się także przedstawiciele obu stron.
Jesteśmy niesamowicie szczęśliwi i dumni, że możemy powitać Google w rodzinie McLaren Racing. To światowej klasy lider w dziedzinie technologii. […] już teraz nie możemy doczekać się tej pasjonującej współpracy, która obejmie zarówno Formułę 1 jak i serie Extreme E — powiedział dyrektor generalny McLaren Racing, Zak Brown.
Zespół McLaren Racing pokazuje wszystko, co najlepsze pod kątem wydajności, kontroli i zrównoważonego rozwoju. To wartości, z którymi identyfikuje się Google. Wkrótce wprowadzimy innowacyjne takie jak Android i Chrome, które zoptymalizują wydajność zespoły w dniu Grand Prix — powiedział wiceprezes ds. marketingu Google, Nicholas Drake.