Poczta RFID

Poczta testuje technologię RFID — śledzenie przesyłek ma działać lepiej, niż teraz

2 minuty czytania
Komentarze

Poczta Polska rozpoczęła testy technologii RFID. Jeśli ich wynik będzie pomyślny, spółka może wdrożyć takie rozwiązanie na szeroką skalę. Dzięki RFID lokalizowanie przesyłek ma być bardziej precyzyjne, a ich doręczanie do klientów szybsze.

Poczta Polska testuje technologię RFID

RFID powszechnie stosują m.in. przedsiębiorstwa z branży odzieżowej. Technologia ta pomaga lokalizować ubrania w sklepie. Wśród firm kurierskich nie jest to często spotykane rozwiązanie. Poczta Polska chciałaby jednak stosować wspomnianą technologię, aby zautomatyzować i uprościć proces identyfikacji przesyłek.

Realizując projekt, Poczta Polska współpracuje z dwoma partnerami. Pierwszy to Łukasiewicz – Poznański Instytut Technologiczny i odpowiada za wkład naukowo-badawczy, część analityczną oraz scenariusze testów. Drugim jest konsorcjum Orange/Hadatap, które pełni rolę dostawcy i wykonawcy instalacji RFID. Obecnie Poczta Polska rozpoczęła pierwszą fazę testów na poziomie paletowych jednostek ładunkowych. Trwają one w Pruszczu Gdańskim, Szczecinie oraz Zabrzu. Etykiety przesyłek paletowych są tam skanowane, a następnie drukowana jest i programowana etykieta RFID. Znaczniki mają zakodowaną informację o punkcie wysyłki i kierunku podróży. Przejazd przez bramy magazynowe sprawia, że znaczniki są automatycznie odczytywane i rejestrowane w bazie danych.

Czytaj także: Przenoszenie numerów w 4Q2021 – Play tym razem nie ma najgorszej sytuacji

Jeśli testy się powiodą i uda się wprowadzić RFID na szeroką skalę, to pracownicy Poczty Polskiej nie będą musieli ręcznie skanować przesyłek. Wyręczy ich technologia. Poczta chce, by dzięki RFID paczki można było śledzić na każdym etapie ich podróży. Państwowy operator przesyłek planuje, że wykorzystując wspomnianą technologię, będzie mógł na bieżąco reagować na zakłócenia w łańcuchu logistycznym. Efektem ma być to, że przesyłka szybciej dotrze do adresata.

źródło: informacja prasowa

Motyw