wykluczenie cyfrowe raport orange

Dlaczego niektórzy wciąż nie korzystają z internetu? Ten raport daje odpowiedź

1 minuta czytania
Komentarze

Z inspiracji Orange Polska oraz Fundacji Orange powstał raport, który pokazuje, jak wygląda i z czego wynika wykluczenie cyfrowe w Polsce. Mogłoby się wydawać, że korzystanie z internetu i nowoczesnej elektroniki jest współcześnie czymś naturalnym. Są jednak osoby, którym technologie pozostają obce.

Wykluczenie cyfrowe w Polsce — jakie wnioski przynosi raport Orange?

wykluczenie cyfrowe raport orange

Ponad połowa badanych osób twierdzi, że bez nowych technologii uczestniczenie w społeczeństwie jest dzisiaj niemożliwe. Jednocześnie tylko 30% ankietowanych uważa wykluczenie cyfrowe za istotny problem społeczny w Polsce. Badani częściej sądzą (40% wskazań), że to niemal rodzaj świadomego wyboru.

Raport Wykluczenie społeczno-cyfrowe w Polsce — wybrane wnioski:

  • W 2020 roku 25% najuboższych gospodarstw domowych w Polsce nie miało dostępu do internetu.
  • 40% osób starszych nie korzystało z sieci.
  • 55% osób, które nigdy nie korzystało z internetu, mieszka na terenach wiejskich.
  • Blisko 66% niekorzystających z sieci uzasadnia to brakiem potrzeby.
  • Ponad 52% gospodarstw domowych bez dostępu do sieci jako powód wskazuje brak odpowiednich umiejętności.
  • Indeks Wykluczenia Lokalnego pokazuje, że ponad 20% gmin w Polsce jest szczególnie zagrożonych wykluczeniem.
  • Współcześnie wykluczenie cyfrowe jest bardziej związane z postawami wobec nowych technologii, umiejętnościami i wiedzą, niż z fizycznym dostępem do sieci.

Czytaj także: Znikną bramki na autostradach A1 i A4 – od 1 grudnia spore zmiany. Jak zapłacić za przejazd?

Raport powstał na podstawie przeglądu danych z takich instytucji, jak GUS, UKE i Eurostat, innych badań, danych sieciowych Orange oraz wyników badań opinii społecznej zleconych przez pomarańczowego operatora. Autorami raportu są badacze Fundacji Stocznia, a premiera dokumentu miała miejsce podczas Miasteczka Myśli Włączaj. nie wykluczaj.

źródło: informacja prasowa

Motyw