najpopularniejsze kamery internetowe mikrofony

Kamerki i mikrofony tych firm są najpopularniejsze wśród Polaków

2 minuty czytania
Komentarze

W czasach powszechnej pracy i nauki zdalnej lub hybrydowej wiele osób zwraca uwagę na kamery internetowe i mikrofony — najpopularniejsze wśród Polaków są urządzenia od firm Xiaomi i Jabra. Tak wynika z analizy wypowiedzi internautów od początku 2021 roku do połowy października. Które firmy zajęły kolejne miejsca w rankingu?

Kamery internetowe i mikrofony tych firm są najpopularniejsze

Kamerki od Xiaomi budzą największe zainteresowanie wśród polskich internautów. Od początku roku urządzenia te były wymieniane w sieci 2500 razy, natomiast wypowiedzi na ich temat osiągnęły 3 miliony wyświetleń. Konkurencja została daleko w tyle. Na podium znalazły się jeszcze kamerki od firm Trust i Logitech, kolejne miejsca zajęły urządzenia od firm Creative oraz Razer.

Co z mikrofonami? Tu na pierwszym miejscu jeśli chodzi o zainteresowanie polskich internautów jest sprzęt Jabra. Duńska marka osiągnęła 447 wzmianek i zasięg na poziomie 892 tysięcy wyświetleń. Drugie miejsce zajęły urządzenia marki HyperX należącej do HP, natomiast trzecie mikrofony od niemieckiej firmy Sennheiser. Poza podium znalazły się urządzenia firm Philips i Trust.

Analizę popularności sprzętu od poszczególnych firm przeprowadziła platforma SentiOne zajmująca się monitoringiem internetu za pomocą sztucznej inteligencji. Z uzyskanych przez nią danych wynika, że zainteresowanie hasłami typu najlepsza kamerka internetowa lub najlepszy mikrofon do komputera wzrosło w kwietniu 2020 roku o 450% w porównaniu do lutego 2020. Można się domyślać, że wynikało to z początku pandemii i większej popularności webinarów, zdalnych zajęć i spotkań.

Czytaj także: Inetum stawia na Microsoft i chmurę Azure – to ma być strategiczny kierunek rozwoju

Czy wybór odpowiednich akcesoriów do zdalnej pracy i innych zajęć online ma duże znaczenie? Martyna Grzegorczyk z platformy ClickMeeting uważa, że tak. Ogromny procent komunikatu stanowi nie tylko to, co się mówi, ale jak jest się przy tym odbieranym przez słuchaczy – w jaki sposób się mówi, jak się przy tym zachowuje i wygląda. W przeprowadzonej przez ClickMeeting ankiecie na temat stosunku do zasad savoir-vivre na spotkaniach online blisko połowa respondentów stwierdziła, że włączanie kamery jest oznaką szacunku dla współuczestników — argumentuje.

źródło: informacja prasowa

Motyw