ostrzeżenie niechciana subskrypcja

Ostrzeżenie przed niechcianą subskrypcją – nowy pomysł Komisji Europejskiej

2 minuty czytania
Komentarze

Ostrzeżenie przed niechcianą subskrypcją to dość ciekawy pomysł, który ma naprawdę sporo sensu. Wygląda na to, że nad takim rozwiązaniem rozmyśla teraz Komisja Europejska, która ponoć zwróciła się już do przedstawicieli największych organizacji płatniczych. Takie rozwiązanie, które ostrzegałoby dodatkowo użytkownika o zaczęciu subskrypcji, z pewnością pozwoliłoby kilku osobom trochę oszczędzić.

Ostrzeżenie przed niechcianą subskrypcją

ostrzeżenie niechciana subskrypcja

Jak donosi portal Cashless, Komisja Europejska zwróciła się do organizacji płatniczych działających na terenie Europy (American Express, Mastercard, Visa), by te zastanowiły się nad wprowadzeniem nowego rodzaju ostrzeżenia. Chodzi o moment, kiedy podajemy nasze dane karty w celu dostępu do usługi, a nie zawsze zdajemy sobie sprawę, że ta jest cykliczna. Może tutaj chodzić o niewielkie kwoty, ale mimo wszystko o takie, które da się odczuć w budżecie domowym. W końcu nie każdy dostarczyciel usługi wyraźnie informuje o jej kosztach lub o tym, że te pojawiać się mają regularnie. Przy dużych serwisach, jak Netflix, Spotify czy HBO Go, takie informacje są dobrze widoczne, ale w sieci jest znacznie więcej firm, które już o przejrzystość dbać nie muszą.

Może się zdarzyć tak, że kupując jakiś przedmiot, zostaniemy obciążeni też niechcianą subskrypcją. Taki „nieświadomy abonament” to ponoć problem, który dotyka jednego na dwunastu konsumentów w Europie. Takie ostrzeżenie przez niechcianą subskrypcją byłoby dodatkowym zabezpieczeniem dla użytkowników. Jednocześnie Komisja Europejska nie zarzuca organizacjom płatniczym tego, że takie procedery wyłudzania subskrypcji są ich winą. Ta oczywiście spada na nieuczciwych dostarczycieli, ale już organizacje płatnicze mogłyby zadbać o to, by dodatkowo informować klienta o spodziewanej cyklicznej płatności.

Zobacz też: Która ze światowych marek jest teraz najcenniejszą?

Organizacje płatnicze mają teraz trochę czasu na to, by odnieść się do pomysłu Komisji Europejskiej, więc na dalsze informacje przyjdzie nam trochę poczekać. Waszym zdaniem takie ostrzeżenie przed niechcianą subskrypcją zdałoby egzamin?

Źródło: Cashless

Motyw