Bank Pocztowy poinformował, że jego aplikacja mobilna EnveloBank obsługuje Face ID. Z opcji logowania za pomocą rozpoznawania twarzy mogą korzystać jednak wyłącznie posiadacze urządzeń firmy Apple.
Bank Pocztowy obsługuje Face ID w aplikacji Envelo. Do czego jest wykorzystywana technologia?
Użytkownicy aplikacji EnveloBank mogą przy pomocy Face ID logować się do bankowości internetowej. Możliwe jest również zatwierdzanie w ten sposób przelewów.
Rozwiązanie zostało przygotowane dla użytkowników sprzętu Apple. Skorzystają posiadacze następujących modeli smartfonów oraz tabletów:
- iPhone X
- iPhone XR
- iPhone XS
- iPhone XS Max
- iPhone 11
- iPhone 11 Pro
- iPhone 11 Pro Max
- iPad Pro 11″ (3. gen.)
- iPad Pro 12,9″ (3 gen.)
Żeby skorzystać z opcji FaceID w bankowości mobilnej Banku Pocztowego, trzeba zdefiniować swoją mapę twarzy na jednym z wymienionych urządzeń Apple. Następnie należy zalogować się do najnowszej wersji aplikacji EnveloBank. W menu Ustawienia, w zakładce Logowanie i autoryzacja, trzeba wybrać opcję Autoryzacja FaceID, a potem zatwierdzić swoją decyzję kodem PIN. W przypadku ewentualnych trudności z rozpoznaniem twarzy użytkownika przy pomocy FaceID aplikacja EnveloBanku poprosi o dodatkową autoryzację z użyciem kodu PIN.
Czytaj także: Darmowe dostawy na Allegro potrwają dłużej! Nowe warunki akcji
Dla klientów Banku Pocztowego korzystających z bankowości internetowej poza aplikacją również zostały zaplanowane ułatwienia. Dodatkowa autoryzacja kodem SMS będzie wymagana tylko raz na 3 miesiące. System będzie prosił o dodatkową autoryzację także wtedy, gdy użytkownik będzie chciał wykonać niektóre szczególne działania.
źródło: informacja prasowa