HTC

Prezes firmy HTC – Peter CHou – w wywiadzie dla reuters.com przedstawił plany wzrostu poziomu zysku w 2009r. spowodowane ukierunkowaniem na średniej klasy modele na rozwijających się rynkach. Prezes HTC, mimo przewidywań 19 analityków o ok.7% spadku sprzedaży, jest dobrej myśli i chce rozwijać sprzedaż na rynki o dużym potencjale, takie jak np. Chiny.

Chou dodaje, że HTC, które tradycyjnie koncentrowało się na wysokiej klasy smartfonach, teraz dąży do sprzedaży średniej klasy modeli po niższej cenie – szczególnie w takim kraju jak Chiny, gdzie wrażliwość na koszty jest bardzo duża. Z 20-30 procentowego poziomu sprzedaży tańszych modeli w tym momencie, planuje dojść do poziomu ok.50% udziału w ogólnej sprzedaży przy – o dziwo – ok.30% marży przy ostrej konkurencji.

Chiny są bardzo obiecującym rynkiem dla HTC, chociażby ze względu na 800.000 sprzedanych urządzeń w tym kraju, podczas gdy ich cała sprzedaż na świecie wyniosła 12mln.Ten rok ma się okazać dla HTC pomyślny: planowana sprzedaż w tym kraju ma wynieść 1mln sztuk. Na pewno znajdzie się tam miejsce dla systemu Android, ale nie na wyłączność. HTC chce się odróżnić od konkurencji i najprawdopodobniej opracuje swój własny system operacyjny.

Skomentuj na Największym Polskim Android Forum

Google News
Obserwuj ANDROID.COM.PL w Google News i bądź zawsze na bieżąco!
Obserwuj

Mariusz Urban

Informatyk z wykształcenia, dziennikarz z wyboru. Od zawsze wierny Androidowi.