HTC

Prezes firmy HTC – Peter CHou – w wywiadzie dla reuters.com przedstawił plany wzrostu poziomu zysku w 2009r. spowodowane ukierunkowaniem na średniej klasy modele na rozwijających się rynkach. Prezes HTC, mimo przewidywań 19 analityków o ok.7% spadku sprzedaży, jest dobrej myśli i chce rozwijać sprzedaż na rynki o dużym potencjale, takie jak np. Chiny.

Chou dodaje, że HTC, które tradycyjnie koncentrowało się na wysokiej klasy smartfonach, teraz dąży do sprzedaży średniej klasy modeli po niższej cenie – szczególnie w takim kraju jak Chiny, gdzie wrażliwość na koszty jest bardzo duża. Z 20-30 procentowego poziomu sprzedaży tańszych modeli w tym momencie, planuje dojść do poziomu ok.50% udziału w ogólnej sprzedaży przy – o dziwo – ok.30% marży przy ostrej konkurencji.

Nie przegap
Wywiad z CEO realme w Europie – Madhav Sheth zapowiada zmiany
Madhav Sheth
Nowy wiceprezes oraz CEO realme w Europie i Indiach, czyli Madhav Sheth, znalazł chwilę czasu dla nas i zgodził się odpowiedzieć na kilka pytań. Ostatnie dni dla marki były wyjątkowo zajęte, bo firma po raz pierwszy pojawiła się na międzynarodowych targach IFA w Berlinie. W związku z tym postanowiliśmy porozmawiać o planach na przyszłość, rozwoju […]

Chiny są bardzo obiecującym rynkiem dla HTC, chociażby ze względu na 800.000 sprzedanych urządzeń w tym kraju, podczas gdy ich cała sprzedaż na świecie wyniosła 12mln.Ten rok ma się okazać dla HTC pomyślny: planowana sprzedaż w tym kraju ma wynieść 1mln sztuk. Na pewno znajdzie się tam miejsce dla systemu Android, ale nie na wyłączność. HTC chce się odróżnić od konkurencji i najprawdopodobniej opracuje swój własny system operacyjny.

Skomentuj na Największym Polskim Android Forum

Mariusz Urban

Informatyk z wykształcenia, dziennikarz z wyboru. Od zawsze wierny Androidowi.