telewizja wpływ na życie

Telewizja ma większy wpływ na życie Polaków niż na obywateli innych krajów

2 minuty czytania
Komentarze

Mogłoby się wydawać, że współcześnie telewizja ma coraz mniejszy wpływ na życie ludzi. Bardzo popularnym medium jest obecnie internet. Badanie Future of TV wykazało jednak, że telewizja wciąż wpływa na decyzje Polaków w takich obszarach, jak wybór kierunku zagranicznego wyjazdu czy sposób odżywiania.

Jaki wpływ ma telewizja na życie Polaków?

Badanie Future of TV zrealizowała w 2019 roku firma Foresight Factory na zlecenie Samsunga. 8 tysięcy konsumentów z 8 europejskich państw odpowiadało na pytania. Teraz Samsung opublikował wyniki badania.

telewizja wpływ na życie

Dziewięciu na dziesięciu ankietowanych z Polski przyznało, że lubi oglądać programy telewizyjne, dzięki którym można się czegoś nauczyć. 60% badanych wskazało na możliwość zwiększenia swoich umiejętności kulinarnych. Połowa ankietowanych uważa, że dzięki programom w telewizji można poszerzyć swoją wiedzę na temat zdrowego trybu życia. 54% badanych z Polski zadeklarowało, że telewizja zainspirowała ich do wypróbowania potraw z innych kultur, natomiast dla 37% respondentów programy telewizyjne były inspiracją do wyboru miejsca podróży.

Czytaj także: Komisja Europejska zmienia komunikator na Signal. Bezpieczeństwo i prywatność to priorytet

Dla porównania, jeśli chodzi o umiejętności kulinarne, istotną rolę telewizji przypisało 39% Niemców oraz 29% Holendrów. Telewizja przyczyniła się do zmiany diety u 16% Holendrów i 25% Brytyjczyków oraz Francuzów. Niestety Samsung nie podaje informacji, w jakim wieku były osoby, które brały udział w badaniu Future of TV. Nie znamy także kryteriów doboru poszczególnych osób do badania. Być może charakterystyczne cechy uczestników miały wpływ na taki, a nie inny wynik. Jeśli jednak grupa ankietowanych była zróżnicowana pod względem wieku, płci czy miejsca zamieszkania, to okazuje się, że nasze społeczeństwo jest bardziej przywiązane do telewizji, niż mogłoby się niektórym wydawać.

źródło: informacja prasowa

Motyw