SDK Androida 3.0 wydane

1 minuta czytania
Komentarze

Google wydało dziś SDK dla Androida 3.0. Wiemy też, co dokładniej się zmieniło w stosunku do poprzedniej wersji, poza nowym interfejsem oraz wsparciem dla urządzeń o większej rozdzielczości.

Pod maską znajdzie się cała masa usprawnień niewidocznych gołym okiem. Z tych bardziej widocznych można wyróżnić wbudowany podsystem renderujący GL, który umożliwi akcelerację grafiki zarówno 2D, jak i 3D. Dotychczas akcelerowana była wyłącznie 3D, wsparcie akceleracji dwuwymiarowej zaowocuje lepiej renderowanymi elementami interfejsu użytkownika, co spowoduje większą responsywność systemu oraz lepsze animacje menu. Niestety wydany emulator nowej platformy nie obsługuje akceleracji sprzętowej, przez co jest niepomiernie wolny, co Google tłumaczy zwiększoną rozdzielczością.

Plaster miodu przynosi nam również wbudowaną obsługę dwurdzeniowych procesorów. Część podsystemów została też przystosowana do wielowątkowości, co powinno poprawić wydajność ogólną systemu. Nie wiadomo, czy Google postanowiło zaimplementować obsługę procesorów z większą ilością rdzeni niż dwa.

Programiści będą musieli przystosowywać swoje aplikacje do wszystkich obsługiwanych rozdzielczości, w tym tabletowych. Może to zwiększyć czas potrzebny na stworzenie aplikacji i opublikowanie jej w Markecie. Przeglądarka również doczekała się małego liftingu oraz poprawek, mających zbliżyć jej wydajność do tych pecetowych.

Użytkowników, zwłaszcza korporacyjnych, ucieszy dodanie opcji szyfrowania karty pamięci i możliwości nadania hasłom czasowego charakteru. Android wyposażony w te opcje może wreszcie przejmie większą część rynku korporacyjnego.

Nie są to wszystkie zmiany, które wnosi Android 3.0. Osobiście chętnie poczekam na premierę pierwszego sprzętu w niego wyposażonego – skończą się spekulacje, dyskusje…

Źródło: Google Developers, Pocketnow

Motyw