Google Chrome zacznie blokować nachalne reklamy

Kamil Lewicki Newsy 2017-12-20

Denerwują Was reklamy? Mam na myśli te w stylu uciekających krzyżyków, pełnoekranowych banerów, wyskakujących okienek i hałaśliwych treści. Jeśli tak, to mam dobrą wiadomość. Google niebawem zrobi z tym porządek, a przeglądarka Chrome zacznie je blokować.

15 lutego Google Chrome zacznie blokować reklamy

Google już niebawem wprowadzi w życie pomysł zapowiadany w wakacje. Zakładał on blokowanie reklam na stronach, gdzie były one nagromadzone, a użytkownicy tracili komfort przeglądania. Na razie funkcja ta dostępna jest w wersjach dev i Canary aplikacji Chrome na Androida.

15 lutego zostanie wprowadzony nowy standard obowiązujący na wszystkich platformach. Strony będą musiały dostosować reklamy do zasad Better Ads Standards.

Jeśli strona nie przejdzie testu pozytywnie, przeglądarka Google Chrome przestanie na niej wyświetlać reklamy. Właściciel strony będzie mieć jednak 30 dni na poprawę, zanim Google wrzuci adres na czarną listę.

Czym to się różnic od Adblock?

Należy pamiętać, że inicjatywa Google nie zastąpi działań blockerów reklam. Chrome będzie blokować jedynie te reklamy, które zostaną uznane za inwazyjne, przeszkadzające i niespełniające nowych standardów. W innych przypadkach, reklamy będą się pojawiać. Warto także podkreślić, że działanie Google będą widocznie wyłącznie na przeglądarce Chrome. Jeśli zatem korzystać np. z Opery bądź Firefoxa, nowa polityka tam nie dotrze.

Zobacz też: Samsung zarobi na sprzedaży iPhone’ów

Pomysł jest dobry. Pozostaje czekać na jego pełne wdrożenie i efekty.

źródło: GSM Arena



  • Hej! Generalnie duża część reklam zostanie ostrzelona, standardy są bardzo rygorystyczne. Ale to bardzo dobra informacja dla użytkowników! 🙂

    BTW. Warto dodać w artykule dane statystyczne prezentujące wykorzystanie przeglądarki Chrome – w Polsce jest to 72% użytkowników. Szerzej o temacie pisałem tutaj: https://robertmarczak.pl/marketing/lead-generation-a-blokowanie-reklam-w-chrome/

  • Tobiasz Wujek

    Każdy krok który unormuje rynek reklamowy w internecie, szczególnie na polskich stronach to krok w dobrą stronę. Problemu z reklamami jako takimi nie mam, ale jak mi coś wyje z głośników, błyska, miga, zasłania całą stronę i jeszcze trzeba szukać małego krzyżyka to naprawdę się odechciewa, więc jak narazie nie jestem w stanie sobie wyobrazić przeglądania internetu bez Adguard. Jeżeli tylko reklamy będą rozsądnie umieszczone na stronie internetowej i będą statyczne albo chociaż mało inwazyjne, to jak najbardziej mogę przeglądać strony na których są umieszczone bez blokera, ale jak narazie więcej jest stron na których chcę je blokować niż jestem w stanie zaakceptować, a nie mam zamiaru marnować mojego czasu na ustawianie własnych filtrów dla zablokowania pojedynczych reklam, które za dwa dni nie będą działać.

  • CezaR

    Dla mnie to bez różnicy 🙂 Nie mam od dawna problemów z „krzyżykiem”… 😛



x