Zdjęcie NASA przedstawiające wnętrze kapsuły, która pobrała próbki z asteroidy Bennu..
LINKI AFILIACYJNE

NASA prezentuje zdjęcia próbek z asteroidy Bennu. Dzięki temu poznamy historię Układu Słonecznego

Misja OSIRIS-REx to jedna z inicjatyw NASA, która ma na celu zgłębienie wiedzy o początkach naszego Układu Słonecznego. Jej kluczowym elementem było zebranie próbek z asteroidy Bennu, czyli obiektu kosmicznego, który może dostarczyć cennych informacji o wczesnych etapach istnienia Drogi Mlecznej.

Zdjęcie NASA podbija internet – to próbka asteroidy Bennu

Astronauci NASA w skafandrach kosmicznych na powierzchni księżycowej; jeden trzyma skałę, drugi robi zdjęcie.
Fot. NASA / materiały prasowe

Niedawno zespół Astromaterials dokonał przełomowego odkrycia w Centrum Lotów Kosmicznych imienia Lyndona B. Johnsona. Naukowcom pracującym dla NASA udało się rozebrać głowice sondy OSIRIS-REx. To z kolei pozwoliło uzyskać dostęp do próbki asteroidy Bennu. Co ciekawe zawiera ona zaledwie 250 gramów materiałów o wielkości nieprzekraczającej jednego centymetra.

Mogłoby się wydawać, że jest to niewiele, jednak próbka ma wyjątkowe znaczenie naukowe. Odpowiednie badania mogą rzucić światło na wiele aspektów związanych z historią i składem asteroid. Co więcej, w grę wchodzą także odkrycia dotyczące procesów, które kształtowały wczesny Układ Słoneczny.

Tłumaczenie: Otwarte! Otwarte! A do tego gotowe na zbliżenie. Po udanym usunięciu dwóch ostatnich elementów, 10 stycznia członkowie zespołu Astromaterials sfotografowali próbkę asteroidy #OSIRISREx specjalną techniką, aby uzyskać zdjęcia o bardzo wysokiej rozdzielczości.