sprzedaż aut używanych

W tym roku wzrośnie sprzedaż aut używanych — jakie silniki będziemy wybierać?

2 minuty czytania
Komentarze

Z badania Portfele Polaków pod lupą przeprowadzonego na zlecenie Volkswagen Financial Services wynika, że sprzedaż aut używanych wzrośnie w tym roku. Najpopularniejszym wyborem pozostaną samochody z silnikami spalinowymi. Pojazdy z napędem elektrycznym będą się cieszyć jednak większą popularnością, niż w poprzednich latach.

Sprzedaż aut używanych w 2022 roku — wnioski z badania

Prawie 1/3 ankietowanych deklaruje plan zakupu samochodu w 2022 roku. W tej grupie 57% osób sięgnie po używany pojazd, a 43% po nowy. Największą popularnością będą cieszyć się samochody w wieku do 5 lat (48%) oraz mające od 5 do 10 lat (42%). Zakup starszego auta planuje 10% osób. Najważniejszym kryterium przy wyborze samochodu będzie cena, kolejne to pewne źródło pochodzenia auta oraz jego historia. 56% badanych przed zakupem samochodu chce sprawdzić go w niezależnym serwisie, a 35% w ASO.

Autorzy badania zapytali respondentów, jaki silnik będzie miało auto, które chcą kupić. Większość ankietowanych (aż 54%) wskazała na silnik benzynowy. To wzrost o 2% w porównaniu do 2020 roku. O tyle samo wzrosła popularność hybryd (z 19% do 21%). Na popularności tracą diesle (spadek z 22% do 17%). Na samochody z napędem elektrycznym planuje się zdecydować 5% ankietowanych (w poprzedniej edycji badania 3%).

W przypadku samochodów używanych aż 83% ankietowanych wybierze egzemplarze kosztujące do 50 tysięcy złotych. Jeśli chodzi o auta z salonu, to widać już zainteresowanie droższymi propozycjami. W jaki sposób respondenci chcą sfinansować zakup pojazdu? Ci, którzy planują kupić używane auto, w zdecydowanej większości przeznaczą na to gotówkę (wzrost z 65% do 79%). W przypadku nowych samochodów udział gotówki spada do 54% transakcji. Wielu kupujących interesuje się kredytem lub leasingiem.

Czytaj także: Zużytą oponę można przekształcić w papierowe opakowanie — oto odkrycie naukowców

Najczęstszym miejscem poszukiwań samochodu pozostają portale internetowe z ogłoszeniami (71%). 60% ankietowanych wskazało na osoby najbliższe i zaprzyjaźnionych mechaników. Mniej osób szuka samochodu na stronach internetowych marek (43%), w salonach sprzedaży (37%) i na stronach internetowych firm finansujących zakup samochodów (21%). 29% badanych przyznało, że kupiłoby auto w sklepie online (wzrost o 5%). 69% ankietowanych uważa jednak taką formę za nieatrakcyjną. Powód? Chęć osobistego obejrzenia pojazdu i odbycia jazdy próbnej.

źródło: informacja prasowa

Motyw