Czarny samochód elektryczny podłączony do ładowarki na zewnątrz, na śniegu przed czerwonymi drzwiami garażu.
LINKI AFILIACYJNE

Ceny baterii do samochodów elektrycznych rekordowo niskie? Szykuje się spadek nawet o 50%

2 minuty czytania
Komentarze

Ceny baterii do samochodów elektrycznych już wkrótce mogą być nawet o 50% tańsze. Wszystko to za sprawą rewolucji w chińskich fabrykach zainicjowanych przez przedsiębiorstwo CATL. Naturalnie już teraz przewiduje się, że firmy z Państwa Środka w ciągu najbliższych miesięcy mogą poważnie wpłynąć na rozwój elektromobilności na całym świecie.

Ceny baterii do elektryków spadną nawet o 50%

Ceny baterii do samochodów elektrycznych rekordowo niskie. Stacja ładowania samochodów elektrycznych Tauron
Fot. Tauron / materiały prasowe

W ostatnich latach samochody elektryczne stały się synonimem postępu technologicznego i ekologicznego transportu. Jednakże wysokie koszty akumulatorów oraz ich utrzymania stanowią poważną barierę dla wielu potencjalnych nabywców. To z kolei ogranicza globalny rozwój elektromobilności. Ta sytuacja może jednak ulec nagłej zmianie!

Jak sugerują najnowsze doniesienia z Chin – dwóch gigantów tamtejszego przemysłu elektromobilności, czyli CATL i BYD planują obniżyć ceny swoich baterii LFP (litowo-żelazowo-fosforanowych) aż o 50% w 2024 roku. Zaznaczmy, że akumulatory to najdroższe komponenty w samochodach elektrycznych, które stanowią znaczną część całkowitego kosztu pojazdu. Aktualne prognozy wskazują, że dzięki inicjatywom chińskich producentów, cena kWh (kilowatogodziny), na podstawie której kalkulowane są koszty baterii, może spaść do rekordowo niskich cen.

Taka zmiana nie tylko uczyni elektryki bardziej dostępnymi dla szerszej grupy konsumentów, ale również przyspieszy odchodzenie od paliw kopalnych na rzecz czystszych źródeł energii.

Tłumaczenie: Ceny akumulatorów litowo-jonowych firm CATL i BYD są dostępne już od 56 USD/kWh. Obecnie ogniwa LFP wielkości VDA są sprzedawane za mniej niż 0,5 RMB/Wh [69,53 USD/kWh]. Wiceprezes Leapmotor – Cao Li, powiedział niedawno w wywiadzie, że koszt zakupu przez firmę ogniw LFP spadł do 0,4 RMB/Wh [55,62 USD/kWh].

Co najciekawsze, znaczny spadek ceny to wypadkowa rozwoju technologicznego w sektorze elektromobilności. Dynamiczna transformacja tego rynku w Chinach nie powinna nas dziwić. W końcu CATL odpowiada za około 37% globalnej produkcji baterii do samochodów elektrycznych. Tymczasem pamiętajmy, że motoryzacja w Polsce to wciąż głównie samochody spalinowe. W związku z tym, jeśli w najbliższym czasie chcielibyście zmienić swój środek transportu – z pewnością zainteresuje Was nasze zestawienie aut do 20 tysięcy złotych.

Źródło: CleanTechnica. Zdjęcie otwierające: ASphoto777 / Depositphotos

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw