Nissan poinformował o osiągnięciu związanym z napędem e-POWER. To układ stosowany od września 2022 roku w modelach Qashqai oraz X-Trail. Choć w jego skład wchodzi silnik benzynowy, to źródłem napędu dla kół jest jedynie jednostka elektryczna.
Spis treści
Nissan e-POWER. Ile aut z tym napędem sprzedano?
Układ e-POWER składa się z silnika benzynowego, który służy wyłącznie do wytwarzania prądu elektrycznego, którym z kolei jest ładowany akumulator trakcyjny, zasilający następnie silnik elektryczny napędzający koła. W momencie, gdy zapotrzebowanie na moc jest niewielkie, a zapas energii wystarczający, to silnik elektryczny pobiera prąd jedynie z akumulatora. Kiedy potrzeba więcej mocy, jednostka benzynowa wytwarza prąd do zasilania silnika elektrycznego oraz ładowania akumulatora.
Przy maksymalnym zapotrzebowaniu na moc silnik elektryczny może czerpać prąd jednocześnie z układu napędzanego silnikiem spalinowym oraz z akumulatora. Wytwarzanie energii elektrycznej jest kontrolowane w zależności od warunków drogowych, by zapewnić wysoki poziom komfortu jazdy.
Nissan przekroczył w Europie próg 100 tysięcy sprzedanych samochodów z napędem e-POWER. Na liście jest 65 367 sztuk modelu Qashqai i 34 663 Nissanów X‑Trail z omawianym zespołem napędowym.
e‑POWER jest kluczowym elementem strategii elektryfikacji Nissana i idealną opcją dla klientów, którzy nie są jeszcze gotowi przesiąść się do samochodu w 100% elektrycznego, ale chcieliby korzystać z elastyczności, którą może zapewnić wyłącznie elektryczny napęd kół.
David Moss, wiceprezes ds. badań i rozwoju Nissana w regionie AMIEO (Afryka, Bliski Wschód, Indie, Europa i Oceania)
Niezależnie od tego, jakim samochodem jeździcie, przyda wam się znajomość kontrolek w samochodzie oraz taryfikatora mandatów.
Specyfikacje samochodów z napędem e-POWER
Najważniejsze parametry Nissana Qashqai e‑POWER:
Moc | 140 kW (190 KM)* |
Maksymalny moment obrotowy silnika elektrycznego | 330 Nm |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP | 116 g/km** |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP | 5,2 l/100 km |
Masa własna | 1612–1728 kg** |
Cd | 0,3167 |
Prędkość maksymalna | 170 km/h |
Przyspieszenie 0–100 km/h | 7,9 s |
Długość | 4425 mm |
Szerokość (bez lusterek bocznych) | 1835 mm |
Wysokość | 1625 mm |
Rozstaw osi | 2665 mm |
Najważniejsze parametry Nissana X‑Trail e‑POWER:
e‑POWER | |||
Liczba miejsc | 5 | 7 | |
Napęd | 2WD | e‑4ORCE 4WD | |
Maksymalna moc (kW/KM) | 150 / 204 | 157 / 213 | 157 / 213 |
Maksymalny moment obrotowy (Nm) | 330 | Przód 330 + tył 195 | Przód 330 + tył 195 |
Emisja CO2 w cyklu mieszanym WLTP (g/km) | 131–134 | 143–145 | 146–148 |
Zużycie paliwa w cyklu mieszanym WLTP (l/100 km) | 5,8–5,9 | 6,3–6,4 | 6,4–6,5 |
Maksymalna prędkość (km/h) | 170 | 180 | 180 |
0–100 km/h (s) | 8,0 | 7,0 | 7,2 |
Jeśli zastanawiacie się, jaką darmową nawigację samochodową wybrać, na naszym portalu znajdziecie odpowiednie zestawienie.
Źródło: Nissan/informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Michał Borowski / Android.com.pl
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.