kurier inpost w okularach i żółto-szarej koszulce stojący na tle elektrycznego samochodu dostawczego

Paczkomaty robią ukłon w stronę posiadaczy samochodów elektrycznych

2 minuty czytania
Komentarze

Paczkomaty to urządzenia, których główne zastosowanie jest oczywiste – to nadawanie i odbieranie przesyłek. Przy maszynach InPostu powstają jednak także ładowarki do aut elektrycznych. Wszystko dzięki współpracy firmy z GreenWay.

Paczkomaty i ładowarki do aut elektrycznych

InPost oraz GreenWay tworzą ogólnopolską sieć stacji ładowania aut elektrycznych. To właśnie GreenWay odpowiada za budowę przyłączy do sieci energetycznej, zarządzanie ładowarkami, a także ich serwis techniczny.

Rozbudowa sieci ładowarek na terenie własnych oddziałów
ma dla nas szczególne znaczenie ze względu na strategię
dekarbonizacji grupy InPost. Wierzymy, że nowe technologie
i trendy powinny zostać uwzględnione w planach rozwoju
miast. Dlatego wraz z Greeway pracujemy nad wdrażaniem
w Polsce ogólnodostępnej sieci tego typu urządzeń
sygnowanych logiem InPost i GreenWay.

– mówi Sebastian Anioł, Dyrektor Działu Innowacji
Logistycznych InPost.

Jeżeli do tej pory nie widzieliście stacji ładowania aut elektrycznych przy paczkomacie w swojej miejscowości, nie ma w tym nic dziwnego. Na koniec 2022 roku w Polsce było prawie 20 tysięcy paczkomatów InPost, a stacji ładowania firma razem z GreenWay zainstalowała do tej pory ponad 200, z czego część nie jest publicznie dostępna, bo mieści się w centrach logistycznych. Do końca tego roku InPost oraz GreenWay mają jednak zbudować sieć kilkudziesięciu publicznie dostępnych stacji.

Ważnym elementem naszego zaangażowania we
współpracę z InPost jest także doradztwo w zakresie
zastosowanych rozwiązań technicznych dotyczących
infrastruktury ładowania oraz inteligentnego zarządzanie dostępną mocą w obiektach, gdzie znajdują się ładowarki.

– mówi Aleksander Czapczyk, Chief Commercial Officer GreenWay Polska.

InPost mocno stawia na zmniejszenie emisji CO2 w transporcie. Firma korzysta z kilkuset dostawczych aut elektrycznych. Flotę uzupełniło też 15 ciągników siodłowych z napędem LNG.

źródło: informacja prasowa, zdjęcie główne: InPost (mat. prasowe)

Motyw