„Zrób zakupy, zbieraj punkty” to zazwyczaj domena sklepów spożywczych, czy karty Payback. Teraz w pewnym stopniu będzie ona dotyczyła również klientów koreańskiej marki Kia, która uruchamia program lojalnościowy dla klientów decydujących się na elektryki. Wszystko za sprawą partnerstwa z &Charge, które – jak przekonuje KIA w komunikacie prasowym – pozwoli zbierać punkty i wymieniać je na ładowanie samochodów elektrycznych za darmo.
Kia zawiera współpracę z &Charge. Będą korzyści dla kierowców
Wszystko opiera się na ładowaniu samochodów elektrycznych. Klienci marki korzystający z platformy ładowarek będą mogli teraz otrzymywać punkty w zamian za wykorzystaną energię przeliczoną na kilometry. Punkty następnie będzie można wykorzystać w programie Kia Charge w celu obniżenia rachunków za ładowanie na publicznych stacjach ładowania.
Samo ładowanie to nie jedyny sposób zbierania punktów na platformie. Zdobyć je można również, dzieląc się swoją opinią na temat doświadczeń z ładowarkami lub właśnie dokonując zakupów online u innych partnerów &Charge.
W miarę rozszerzania gamy samochodów elektrycznych ważnym elementem jest sieć ładowania, która musi oferować tę samą dostępność i jakość, których klienci oczekują od naszych zaawansowanych technologicznie modeli elektrycznych. Współpraca z platformą &Charge pozwala nam na przybliżenie się do tego celu.
mówi Sjoerd Knipping, wiceszef działu Marketingu i Produktu w Kia Europe
Właściciele samochodów elektrycznych marki Kia, dzieląc się opiniami, otrzymują nie tylko darmowe „kilometry &Charge”, które mogą wykorzystać w programie Kia Charge, ale również wspomagają funkcjonowanie publicznych stacji ładowania, umożliwiające dalszy rozwój elektromobilności – dodał Knipping.
Program lojalnościowy powstał w ramach wspierania rozwoju elektromobilności i rozbudowy infrastruktury. Klienci mają w ten sposób według realny wpływ na działanie ładowarek, przez bezpośrednią możliwość zgłaszania opinii i problemów w aplikacji, a partnerstwo ma zachęcić większą ilość kierowców do przejścia na EV.
Usługa w wielu krajach działała już od 2022 roku, ale od marca 2023 jest dostępna także w Polsce.