LINKI AFILIACYJNE

Kosztowny błąd Porsche. Sprzedawali online Panamerę w cenie Fiata 500

2 minuty czytania
Komentarze

Porsche Panamera to jeden z flagowych modelów marki ze Stuttgartu. Czterodrzwiowe coupé przenosi swoich pasażerów na wyżyny luksusu, a to oczywiście wiążę się z wysoką ceną za auto.

Nic więc dziwnego, że klienci widzący reklamę „Porsche Panamera za 18 tysięcy dolarów” od razu ruszyli po zapisy. Jakże zawiedzeni musieli być, gdy okazało się, że to tylko kosztowny i niefortunny błąd sprzedawcy internetowego.

Porsche Panamera za 76 tysięcy złotych? Brałbym!

porsche panamera

Nie będę was oszukiwał, na miejscu chińskich klientów również bym entuzjastycznie zarezerwował samochód, szczególnie że opłata za taką operację wynosi zaledwie 140 dolarów. Tak postąpiło setki kierowców, którzy nie spodziewali się pomyłki dealera.

Niedługo później producent zorientował się, że cała sytuacja to tylko nieporozumienie. Winny jest dealer w mieście Yinchuan, który zamieścił w internecie błędną informację o cenie detalicznej modelu. To oczywiście momentalnie oburzyło nastawionych na niebywałą okazję klientów, wyrażających swoje oburzenie w social mediach.

Porsche w Chinach to potęga, dlatego błąd może być kosztowny wizerunkowo

Porsche e-paliwo

Chociaż niemiecki producent kojarzy się głównie z rynkiem europejskim, to w rzeczywistości to właśnie Chiny są największym importerem samochodów ze Stuttgartu. Sportowy model 911 sprzedał się właśnie tam w 30% całej sprzedaży światowej. Dlatego taka pomyłka może być mocnym ciosem wizerunkowym.

Aby temu zapobiec, Porsche postanowiło „sporządzić specjalną ofertę” dla pierwszego klienta, który zarezerwował Panamerę w wyniku błędu dealera. Szczegółów nie znamy, natomiast możemy spodziewać się wyjątkowej obniżki ceny na ten model.

Wszystkich pozostałych firma przeprosiła telefonicznie i zobligowała się zwrócić opłaty rezerwacyjne w ciągu 48 godzin. 

Motyw