Mercedes Bosch autonomiczne parkowanie

Bosch i Mercedes-Benz wspólnie pracują nad autonomiczną jazdą. Nowy system w Stuttgarcie

3 minuty czytania
Komentarze

Nadszedł dość ważny dzień dla miłośników autonomicznej jazdy. Niemiecki Federalny Urząd Transportu Samochodowego zatwierdził projekt złożony przez firmy Bosch i Mercedes. Plan zakłada stworzenie przez producentów w pełni zautomatyzowanego parkingu P6 na lotnisku w Stuttgarcie. To pierwsza komercyjna placówka na świecie obsługiwana przez system SAE Level 4 (autonomiczna jazda poziomu 4) i spełniająca rygorystyczne zalecenia prawne.

Mercedesy klasy S i EQS zaparkują bez kierowcy

Cały projekt ma na celu oczywiście ułatwienie życia kierowcom korzystającym z lotniska. Technologia ma pozwolić kierowcy zostawić samochód w wyznaczonej strefie i pójść na swój samolot. W międzyczasie, za pomocą aplikacji, właściciel auta wydaje komendę nakazującą zdalne zaparkowanie samochodu. Auto samo się uruchamia i przejeżdża z wyżej wspomnianej strefy na znalezione wolne miejsce parkingowe. Pozwoli to oszczędzić nie tylko czas kierowcy, ale też nerwy związane z parkowaniem w ciasnych garażach.

Mercedes Bosch autonomiczne parkowanie

Oczywiście, kiedy właściciel wraca po podróży na parking, wystarczy, że wywoła swój samochód z powrotem. Auto samo się uruchomi i przejedzie na strefę, w której zostało zostawione. Cały progres podróży będzie pokazany na aplikacji.

„Pierwsza na świecie zgoda na korzystanie przez klientów z naszej w pełni zautomatyzowanej i autonomicznej funkcji parkowania, opracowanej wspólnie z naszym partnerem technologicznym, firmą Bosch, pokazuje, że bycie liderem w zakresie innowacji oraz „Made in Germany” idą w parze. Po wprowadzeniu na rynek naszego systemu DRIVE PILOT z poziomu 3, wkrótce będziemy oferować system z poziomu 4 do parkowania z naszym INTELLIGENT PARK PILOT – wszystko to jeszcze w tym roku. Naprawdę pokazujemy naszym klientom, jak technologia może ułatwić życie i oszczędzić cenny czas.”

Markus Schäfer, członek zarządu Mercedes-Benz Group AG, dyrektor ds. technologii

Obecnie technologia obejmuje tylko i wyłącznie samochody Mercedes-Benz klasy S i EQS wyprodukowane po lipcu 2022 i wyposażone w system „Intelligent Park Pilot”. Każdy samochód, który zostanie fabrycznie wzbogacony o tego asystenta, będzie mógł samodzielnie pojeździć po parkingu P6 lotniska w Stuttgarcie.

Jak zapewnia dr. Markus Heyn, członek zarządu marki Bosch i prezes sektora biznesowego Mobility Solutions, korporacje planują dalszą współpracę i doposażanie coraz to większej ilości parkingów o tego typu rozwiązania.

„Od samego początku firma Bosch dążyła do uczynienia infrastruktury parkingów inteligentną. W związku z tym wyznaczyliśmy standardy w tym obszarze. W przyszłości naszym celem jest wyposażanie coraz większej liczby garaży w niezbędne rozwiązania techniczne dla infrastruktury – w ciągu najbliższych kilku lat planujemy wykonać ich kilkaset na całym świecie”.

Mercedes Bosch autonomiczne parkowanie

Z jednej strony to duże osiągnięcie, bo udowadnia realny rozwój w świecie autonomicznych samochodów. Z drugiej też pokazuje, jak bardzo daleka droga nas czeka, by tego typu pojazdy mogły jeździć nie tylko po parkingach, ale też po publicznych drogach. Biorąc pod uwagę ostatnie wydarzenia autonomicznych taksówek w San Francisco, europejskie kraje mogą nieprędko dojść do porozumienia w tej sprawie. Mercedes mimo wszystko sukcesywnie zdobywa kolejne pozwolenia i homologacje, będąc niekwestionowanym liderem w tej materii. Co przyniesie przyszłość? Zobaczymy, jednak autonomia na razie jest w sferze gadżetów, aniżeli rzeczywistego i poważnego wyposażenia. Nie spodziewajcie się rozwoju tej sytuacji w ciągu najbliższych lat, przynajmniej w Europie.

Motyw