Lidl

Lidl szykuje w sklepach rewolucję. Papierowe etykiety z ceną mają zniknąć

2 minuty czytania
Komentarze

Sieć Lidl Polska poinformowała, że wprowadzi na szerszą skalę system elektronicznych oznaczeń cenowych (ESL). To rozwiązanie, które ma zastąpić tradycyjne papierowe etykiety z cenami, a tym samym zmniejszyć zużycie papieru i docelowo poprawić efektywność funkcjonowania sklepów. Według sieci, dzięki zastosowaniu tego rozwiązania klienci będą mieli pewność, że otrzymują aktualne i precyzyjne informacje o cenach, kraju pochodzenia, gramaturze oraz promocjach produktów. A przy okazji skorzystać ma na tym także środowisko, jak i sami pracownicy sieci. Co jeszcze wiadomo na temat zmian?

Lidl wprowadza elektroniczne oznaczenia cenowe

Lidl

Na tę chwilę system ESL został już wdrożony w ponad 200 sklepach Lidl w Polsce, w tym we wszystkich placówkach w Poznaniu, Warszawie i Wrocławiu. Planowane jest, aby do końca maja 2023 roku ESL był obecny w przeszło 300 sklepach, a do końca sierpnia tego samego roku system miałby być wprowadzony we wszystkich placówkach sieci. Tych obecnie w całym kraju jest nieco ponad 850. Jak zapewnia w komunikacie prasowym Lidl, e-cenówki wyglądają bardzo podobnie do tradycyjnych ramek z cenami, umieszczanych na półkach sklepowych. Jak czytamy w nim dalej, wyświetlacze są czytelne, a informacje na nich zawarte są dobrze widoczne dzięki dużym cyfrom i literom.

Wprowadzenie systemu ESL przynieść ma ponoć także szereg korzyści dla nas samych, czyli klientów sieci. Przede wszystkim zapewnia on aktualność i precyzję informacji o produktach. Dzięki bezpośredniemu połączeniu z systemem zarządzania towarami wszelkie zmiany cenowe są natychmiast przenoszone na e-cenówki. Ponadto, klienci będą mogli w prostszy i bardziej czytelny sposób zweryfikować, czy na dany produkt obowiązuje jakaś promocja – czy to „tradycyjna”, czy też np. wynikająca z faktu, iż korzystają z Karty Dużej Rodziny.

Sporo zyskać ma na tym według Lidla także środowisko. Elektroniczne oznaczenia cenowe przyczyniają się do zmniejszenia zużycia papieru i tuszu. Szacuje się, że dzięki zastosowaniu tego systemu, Lidl Polska może zaoszczędzić nawet 120 ton papieru rocznie, co wpływa na redukcję emisji CO2 i zwiększa zrównoważoną działalność firmy. Firma w komunikacje prasowym zapewnia także, że w ten sposób… pracownicy sieci będą oszczędzali czas, co pozwoli im z kolei na sprawniejszą obsługę klientów i skrócenie kolejek.

Źródło: Informacja Prasowa

Motyw