Paczkomat InPost. Otwarta sieć automatów paczkowych czeka na dostęp do tej maszyny

InPost wprowadził opakowania wielokrotnego użytku, ale zapomniał, że to Polska. Ludzie zostawiają je dla siebie

2 minuty czytania
Komentarze

InPost od dłuższego czasu rozwijał projekt opakowań wielokrotnego użytku. W założeniu miało to być ekologiczne rozwiązanie, które pomoże środowisku naturalnemu. Niestety okazuje się, że w całym tym mechanizmie zawiedli klienci, którzy… zachowywali opakowania dla siebie.

Wpadka InPostu czy raczej klientów? Opakowania wielkorotnego użytku to niewypał

Wpadka InPostu czy raczej klientów? Opakowania wielkorotnego użytku to niewypał

W ramach konferencji dotyczącej wyników finansowych InPostu prezes firmy – Rafał Brzoska odniósł się do kilku pobocznych tematów. Naszą uwagę powinna zwrócić przede wszystkim wypowiedź dotycząca projektu opakowań wielokrotnego użytku. Przypomnijmy, że był to produkt rozwijany wraz z platformą modową MODIVO. W założeniu ekologiczne przesyłki miały trafiać do e-sklepów, a klienci dzięki wewnętrznej etykiecie zwrotnej (po zeskanowaniu jej w Paczkomacie), mogli odesłać ją do nadawcy.

Takie rozwiązanie pomogłoby zmniejszyć zapotrzebowanie na jednorazowe opakowania aż dziesięciokrotnie. Niestety Rafał Brzoska potwierdził, że w mechanizm okazał się wadliwy. Przede wszystkim ze względu na klientów, którzy w lwiej części zachowywali eko-boxy w domach. Oto fragment wypowiedzi prezesa spółki.

Opakowania okazały się tak dobre i trwałe, że klienci zostawiają je sobie w domu w ramach myślenia „przyda się”. To oznacza, że, pomimo iż zostały zaprojektowane na 10 cykli, póki co kończą po jedynym. Przed nami czas edukacji, ale mamy doświadczenie.

Rafał Brzoska – prezes InPostu

Cóż, wszystko wskazuje na to, że w najbliższym czasie InPost będzie zmuszony do uruchomienia odpowiedniej kampanii, która przypomni klientom o ekologicznym podejściu do tematu. Niemniej warto pamiętać, że spółka ma już w tym spore doświadczenie, więc warto obserwować jej ruchy w mediach społecznościowych oraz przestrzeniach reklamowych.

Źródło: dlahandlu.pl

Motyw