Ekran telefonu z aplikacją YouTube na tle kodu programistycznego.
LINKI AFILIACYJNE

Reklamy na YouTube bardziej natarczywe. Jeden klik i wyskoczą znowu

2 minuty czytania
Komentarze

Nie uciekniemy od reklam na YouTube, jeśli zależy nam na tym, aby korzystać z tego serwisu za darmo. W kwietniu pisaliśmy o nowym formacie reklam, które testowało Google. Chodzi o Pause Ads, który Google testowało przez ostatnie miesiące na dość wąskiej grupie użytkowników Smart TV.

Podczas zatrzymania odtwarzania danego filmu, ten zostaje zminimalizowany, a na ekranie pokazuje się materiał reklamowy. Najwyraźniej taka forma reklam okazała się skuteczna, więc Google postanowiło rozszerzyć grupę użytkowników, która będzie miała okazję to przetestować.

Nowy format reklam coraz powszechniejszy

Nowy format reklam na YouTube na początku widzieli nieliczni. Jednak, jak wskazują opinie użytkowników, okres testowy najwyraźniej dobiegł końca i Google postanowiło zacząć szerzej wprowadzać Pause Ads. Jeśli korzystacie z aplikacji YouTube na smart TV, zapewne i wy wkrótce będziecie zmuszeni oglądać reklamy, kiedy wideo zostanie zapauzowane.

Logo YouTube na ekranie smartfona, w tle rozmyta strona główna YouTube.
Fot. T. Schneider / Shutterstock

Jak to wygląda?

Użytkownicy serwisów Reddit i X dzielą się zdjęciami, na których widać, jak wyglądają reklamy Pause Ad w YouTube na telewizorach Smart TV. Gdy wideo zostanie wstrzymane, obraz kurczy się do małego okna po lewej stronie, a reklama pojawia się w kolumnie po prawej stronie.

Kolumna reklam ma etykietę „Sponsored”, a oprócz samej reklamy są tu przyciski do jej odrzucenia lub wyświetlania dodatkowych informacji. Reklama znika automatycznie po wznowieniu odtwarzania, można też usunąć ją ręcznie, używając przycisku „Dismiss”.

Co z tym zrobić?

Nie wiadomo na razie, czy nowy format reklam zostanie przeniesiony na wersję desktopową platformy lub do aplikacji mobilnej, ale tego wykluczyć się nie da. Dodajmy też, ze YouTube testuje też dłuższe, niemożliwe do pominięcia reklamy oraz formaty typu picture-in-image dla transmisji wideo na żywo.

W zasadzie jedynym wyjściem, które zagwarantuje użytkownikom brak reklam na YouTube, jest wykupienie subskrypcji Premium.


Kto nie lubi kupować w sieci? Aplikacje zakupowe bardzo w tym pomagają. Jeśli z nich korzystasz, wypełnij naszą ankietę. Dziękujemy!


Źródło: Android Authority. Zdjęcie otwierające: PixieMe / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw