Osoba dotyka ekranu smartwatcha, który wyświetla pomiar tętna spoczynkowego równego 64 uderzenia na minutę.

Apple Watch traci pozycję lidera na rynku smartwatchy. Nowy ranking zaskakuje

2 minuty czytania
Komentarze

Choć to smartfony są rynkiem, na którym marketingowa dominacja Apple objawia się najmocniej, także i w innych obszarach gigant z Cupertino wielokrotnie brylował. Tym razem, w kategorii smartwatchy, musi jednak uznać wyższość konkurencji. Jak się okazuje, wbrew pozorom, na zachodzie świat się nie kończy.

3. miejsce Apple na rynku smartwatchy w Q2 2024. Potężny spadek zaniepokoi inwestorów

Tabela przedstawiająca 5 najlepszych firm produkujących urządzenia noszone na nadgarstku według wolumenu wysyłek, udziału w rynku i rocznego wzrostu, Q2 2024 (wysyłki w milionach).
Fot. IDC / materiały prasowe

Na podstawie kwartalnego raportu opublikowanego przez IDC widzimy, że całościowe dostawy smartwatchy na całym świecie (do sklepów, nie do klientów) wyniosły 43,7 mln urządzeń. Tu warto zaznaczyć, że Apple nie ma wielu szans z rosnącymi w siłę Chinami, którym udało się zwiększyć ogólny procent dostaw o 10,9%, względem Q2 2023.

Zestawienie dominuje Huawei, osiągając aż 20,3% udziałów na rynku w Q2 2024. Za nim mamy Xiaomi (13,5%) i dopiero na trzcim miejscu pojawia się Apple (13,1%). Choć nie wygląda to źle dla korporacji z Cupertino, bardziej Tima Cooka może niepokoić spadek tego udziału względem Q2 2023, dokładnie o 11,8%. To pośród największych graczy jedyna marka, która zanotowała stratę.

Poza Xiaomi i Huawei, wzrosty zaliczył także Samsung względem Q2 2023, i to o 28,4%. Aczkolwiek, na rynek Koreańczycy dostarczyli mniej zegarków od Apple, bo zaledwie 3,3 mln (5,7 mln przez firmę Tima Cooka). Powody do zadowolenia ma także chińskie BBK (właściciel marek takich jak Oppo, Vivo, OnePlus czy Realme), które zanotowało wzrost o 29,3%.

Chińczycy kochają zegarki lokalnych producentów

Pięć inteligentnych zegarków Xiaomi z różnymi tarczami i kolorowymi paskami ułożonych w rzędzie.
Fot. Xiaomi / materiały prasowe

W samych Chinach pozycja „jabłkowych” jest jeszcze gorsza, bo firma z Cupertino została zepchnięta poza podium, przez wspomniane BBK. Z 43,7 mln zegarków wysłanych do sklepów globalnie, aż 15,5 mln z nich trafiło do Państwa Środka. To pokazuje potęgę tego rynku, która od lat nieustannie jest na fali wzrostowej.

Tabela przedstawiająca 5 największych chińskich firm produkujących urządzenia noszone na nadgarstku według wolumenu wysyłek, udziału w rynku i rocznego wzrostu za II kwartał 2024 roku (wysyłki w milionach).
Fot. IDC / materiały prasowe

Tu znów mamy dominację Huawei, z 38,4% udziału na chińskim rynku. Dalej mamy Xiaomi (18,8%), potem BBK (18,4%) i już poza podium Apple (6,1%) oraz spadek w porównaniu z Q2 2023 o 2,3%.

Kto wie, może premiera Watch Series 10 (9 września 2024 r., najprawdopodobniej) od firmy z Cupertino będzie tak pozytywnie przyjęta, że znów uda się zarządzić na podium zestawienia. Zobaczymy przy podsumowaniu kolejnego kwartału oraz po wydarzeniu It’s Glowtime, dotyczącego premiery iPhone 16.

Zdjęcie otwierające: Apple / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw