Rafał Brzoska, założyciel InPostu, podjął zdecydowane kroki w odpowiedzi na falę fałszywych informacji i deepfake’ów, które negatywnie wpływają na jego wizerunek i bezpieczeństwo. We wpisie w mediach społecznościowych udostępnił link do internetowej petycji do Adama Bodnara, Ministra Sprawiedliwości. Dokument podpisało już bardzo wielu wpływowych polskich przedsiębiorców.
Petycja Rafała Brzoski do Ministra Sprawiedliwości – Spis treści
Brzoska i walka z dezinformacją
Rafał Brzoska, prezes InPostu, wraz z Radą Polskich Przedsiębiorców, złożył petycję do Ministra Sprawiedliwości Adama Bodnara, w której apeluje o zdecydowane działania w walce z dezinformacją oraz mową nienawiści w sieci. Inicjatywa ta jest wspierana przez Konfederację Lewiatan, Polską Radę Biznesu oraz Związek Banków Polskich.
W petycji podkreślono konieczność natychmiastowej reakcji na zgłoszenia dotyczące fake newsów, deepfake’ów oraz hejtu, wymagając odpowiedzi w ciągu 24 godzin od zgłoszenia.
Szerzenie nieprawdy, obraźliwe komentarze, groźby czy dyskryminacyjne wypowiedzi godzą w wartości chronione konstytucyjnie, takie jak dobre imię i godność osobista.
Petycja Rafała Brzoski do Ministra Sprawiedliwości
Brzoska w poście na LinkedInie zaznacza, że wirtualna agresja, wspierana przez poczucie bezkarności, często przeradza się w rzeczywiste ataki na osoby będące celem nienawiści. Przedsiębiorcy wnioskują również o wprowadzenie zaawansowanych algorytmów filtrujących, które mogłyby blokować nienawistne treści oraz o stworzenie zespołów moderatorów odpowiedzialnych za wykrywanie takich treści.
Brzoska na wojnie z Metą
Ostatnio informowaliśmy, że założyciel InPostu, podjął zdecydowane kroki przeciwko firmie Meta, operatorowi platform społecznościowych Facebook i Instagram, z powodu szerzenia się na tych platformach fałszywych informacji uderzających w jego wizerunek i dobre imię. W szczególności chodzi o fake newsy i deepfake’i dotyczące jego życia prywatnego, w tym nieprawdziwe doniesienia o śmierci jego żony oraz rzekomym pobiciu partnerki.
Podkreślił również, że odpowiedzi polskiego oddziału Mety są nieadekwatne i pokazują, że firma priorytetowo traktuje zyski nad bezpieczeństwo użytkowników.
W odpowiedzi na zarzuty Brzoski, Meta przyznała, że takie treści są sprzeczne z regulaminem i są regularnie usuwane, choć nie zawsze udaje się to zrobić skutecznie. Firma dodała, że inwestuje w zaawansowane systemy wykrywania clickbaitów oraz współpracuje z lokalnymi władzami i organami ścigania, aby zwalczać takie praktyki.
Szykujesz się na powrót do szkoły? Poświęć chwilę, by podzielić się z nami informacjami o wyposażeniu dziecka w sprzęt i oprogramowanie niezbędne do nauki. Z góry dziękujemy!
Źródło: oprac. własne. Zdjęcie otwierające: InPost / materiały prasowe / avaaz.org / montaż własny
Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.