Logo Coolshop na biało-niebieskim tle.
LINKI AFILIACYJNE

Allegro będzie miało nowego konkurenta. Do Polski wchodzi Coolshop

3 minuty czytania
Komentarze

Wejście nowych graczy na rynek e-commerce w Polsce zaostrza konkurencję w tym sektorze i coraz bardziej zagraża pozycji Allegro. Do startu szykuje się skandynawski serwis Coolshop, który jest popularny w Europie Zachodniej. W kolejne czekają także inni – platformy takie jak Kaufland Marketplace czy nowa oferta zakupowa w aplikacji mBanku mogą przyciągnąć klientów różnorodnością ofert.

Coolshop – nowa platforma do zakupów online

Coolshop - Lider e-commerce w Skandynawii. Zakupy online powinny być łatwe, niskie ceny dla wszystkich, bez subskrypcji, bez niespodzianek. Już wkrótce w Polsce! b2b@coolshop.pl
Fot. Coolshop / zrzut ekranu

Platforma e-commerce Coolshop wchodzi na polski rynek, stanowiąc nową konkurencję dla dominującego gracza – Allegro.

Coolshop, która zdobyła popularność w Europie Zachodniej, postanowiła rozszerzyć swoją działalność na Polskę, widząc potencjał w rosnącym rynku e-commerce. Platforma oferuje szeroki asortyment produktów, od gier komputerowych i konsolowych, przez elektronikę, zabawki, po produkty do domu i ogrodu. Firma jest znana z konkurencyjnych cen i darmowej dostawy.

Jak informuje Rzeczpospolita, serwis, który jest jednym z liderów skandynawskich platform e-commerce, ma 2 mln stałych klientów. W 2019 roku miał przychód o wartości 350 mln zł, a w ubiegłym roku już 1 mld zł.

Strona sklepu internetowego Coolshop z propozycjami produktów, w tym gry na konsole PS4 i PS5, drukarka, nóż kuchenny oraz oceny z Trustpilot.
Fot. Coolshop / zrzut ekranu

Allegro z 1% polskiego PKB

W 2024 roku Allegro obchodzi swoje 25-lecie na polskim rynku. Firma została założona w 1999 roku w Poznaniu, wzorując się na amerykańskim serwisie eBay, i odegrała kluczową rolę w kształtowaniu rynku e-commerce w Polsce. Przyczyniła się do dynamicznego rozwoju tego sektora, który obecnie jest jednym z najprężniej rozwijających się w Europie.

Logo Allegro na ekranie smartfona trzymanego w dłoni.
Fot. Mojahid Mottakin / Shutterstock

Allegro, będąc najsilniejszą i najchętniej polecaną marką w Polsce według międzynarodowego rankingu YouGov, łączy prawie 150 tys. sprzedających z ponad 14,6 mln aktywnych kupujących. Według ostatniego raportu z lipca 2024 roku platforma generuje prawie 1% polskiego PKB, a jej wpływ na gospodarkę kraju w 2023 roku oszacowano na ponad 26 mld zł wartości dodanej brutto. Firma zatrudnia bezpośrednio oraz pośrednio około 140 tys. pracowników, a sprzedający na Allegro wygenerowali w 2023 roku przychody w wysokości ponad 54,7 mld zł.

mBank i Kaufland z nowymi platformami sprzedażowymi

Choć trudno będzie przejąć klientów Allegro, hegemonia platformy chyba się kończy i trzeba będzie zrobić miejsce dla nowych graczy. Rynek e-commerce w Polsce rozwija się dynamicznie, a konkurencja dla lidera rynku, jakim jest Allegro, staje się coraz bardziej intensywna.

Aplikacja mBanku. Smartfon wyświetlający stronę promocji mBank oraz Morele z grafiką słuchawek i smartfona, na tle czerwonego kręgu z logotypami mBank i Morele.
Fot. mBank / materiały prasowe

Jednym z najnowszych przykładów rosnącej konkurencji jest współpraca mBanku z platformą Morele, mająca na celu stworzenie nowego marketplace’u dostępnego bezpośrednio w aplikacji mBanku. To bez wątpienia krok w stronę rozszerzenia oferty zakupowej i zwiększenia atrakcyjności bankowej aplikacji, która do tej pory oferowała jedynie rabaty i promocje poprzez funkcję mOkazje.

To niejedyne nowości. Kaufland ogłosił datę premiery swojego sklepu internetowego w Polsce na 7 sierpnia 2024 roku. Nowa platforma, dostępna pod adresem Kaufland.pl, będzie oferować szeroki asortyment produktów, od elektroniki po modę i sport. Serwis ma na celu konkurowanie nie tylko z lokalnymi hipermarketami, ale przede wszystkim z gigantami e-commerce, takimi jak Allegro i Amazon.

Źródło: oprac. własne. Zdjęcie otwierające: Coolshop / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw