Kobieta w skórzanej kurtce trzyma składany smartfon, mężczyzna w jasnym swetrze trzyma rozwinięty smartfon.
LINKI AFILIACYJNE

Huawei pokonał Samsunga. W jednym segmencie smartfonów wyszedł na prowadzenie

2 minuty czytania
Komentarze

Gdyby regulacje handlowe USA nie powstrzymały Chińczyków, Huawei już dawno mogłyby być najważniejszym producentem smartfonów na świecie. Tymczasem brak możliwości korzystania z GMS oraz problemy z podzespołami spowodowały, że Huawei mocno stracił udziały w rynku. Najwyraźniej sytuacja zaczyna się zmieniać na korzyść chińskiego producenta. Przynajmniej w jednym segmencie produktów.

Samsung Huawei Tech Insights
badanie Q1 2024. Infografika pokazująca globalny udział w rynku składanych smartfonów oraz wzrosty YoY (rok do roku) w Q1 (pierwszym kwartale) 2024 według regionu i typu.
Fot. Tech Insights / materiały prasowe

Huawei zdetronizował Samsunga

Firma Tech Insights, zajmująca się badaniami rynku ogłosiła, że ​​Huawei wyprzedził Samsung Electronics i w pierwszym kwartale 2024 roku zajął pierwsze miejsce na światowym rynku składanych telefonów. Oznacza to wzrost o 257% w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Jest to tym bardziej imponujące, że tak naprawdę oferta Huawei ograniczona jest przede wszystkim do rynku chińskiego. Na następnym miejscu znalazł się Samsung Electronics, a dalej Honor.

Huawei zapewnił sobie najlepszą pozycję na całym rynku telefonów składanych, dominując w segmencie urządzeń składanych pionowo (tj. fold). Pomimo 25-procentowego spadku udziału w rynku rok do roku, firma Samsung Electronics utrzymała pozycję lidera na rynku telefonów z klapką.

Znaczące wzrosty i duże spadki

Analizując wyniki poszczególnych firm, bardzo dobry wynik zanotowała Motorola firmy Lenovo – wzrost wynoszący 1260% to zasługa serii razr. Na plusie znalazły się też firmy Honor (+480%), Vivo (+331%) i Xiaomi (+41%).

Trzy składane smartfony stojące na biurku, każdy w innej pozycji półotwartej.
Fot. Jolanta Szczepaniak / Android.com.pl

Niektórzy z największych producentów odnotowali spore spadki. W przypadku Samsunga to 25%, ale Oppo zanotował aż 75-procentowy spadek udziału w rynku.

Samsung, który stoi za powstaniem całej kategorii składanych smartfonów, kiedyś miał 60–70% udziału w tym rynku. Jednak konkurencja ze strony chińskich producentów okazała się zbyt ostra. Zresztą o sukcesie mogą mówić tylko chińscy producenci, na których produkty popyt napędza patriotyczny konsumpcjonizm. Z tego względu popularność w Chinach stracił nie tylko Samsung, ale też Apple.

Czy jesteś zainteresowany wynagrodzeniami programistów? Wypełnij krótką ankietę (zajmie Ci to tylko 10 sekund!), aby podzielić się z nami swoją opinią. Twoje odpowiedzi pomogą nam lepiej zrozumieć tę kwestię.

Źródło: Business Korea, Sammy Fans, TechInsights. Zdjęcie otwierające: Samsung / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw