Dwie osoby trzymają telefony z włączoną aplikacją TikTok.

Nowe zasady na TikToku. Propaganda zostanie ograniczona

3 minuty czytania
Komentarze

TikTok to aplikacja kojarzona przede wszystkim z rozrywką. Nie jest jednak tajemnicą, że platforma ta może być wykorzystywana do wywierania politycznego wpływu na opinię publiczną. Administracja zdecydowała więc o wprowadzeniu nowych zasad. Niektóre już weszły w życie.

TikTok i nowe zasady dotyczące mediów państwowych

Zakaz TikToka w USA jest coraz bliżej
Fot. prykhodov / Depositphotos

Treści publikowane na TikToku przez profile należące do państwowych mediów nie są już wyświetlane w sekcji „Dla Ciebie” użytkownikom z innych krajów. Chodzi o komunikację dotyczącą globalnych wydarzeń. TikTok chce uniknąć kierowania potencjalnie nieobiektywnych
przekazów do pozadomowych odbiorców.

Dla tych profili zostanie także w ciągu najbliższych kilku tygodni wyłączona opcja płatnej promocji poza granicami swojego kraju. To kolejne zabezpieczenie przed ewentualnym wykorzystaniem platformy do wywierania niekorzystnego wpływu na opinię publiczną.

Komunikat TikToka

Popularna platforma społecznościowa tłumaczy konieczność wprowadzenia ograniczenia wyborami do Parlamentu Europejskiego. Zostały do nich jednak jedynie niecałe trzy tygodnie, więc nie wiadomo, czy regulacje zostaną wprowadzone jeszcze przed tymi wyborami.

Częstsze raportowanie kolejną zmianą na platformie

smartfon z włączoną aplikacją tiktok. Fake newsy na platformie
Fot. Nik / Unsplash

TikTok zapowiedział również wprowadzenie częstszego raportowania na temat prób wykorzystania platformy do wywierania wpływu. Do tej pory raporty pojawiały się co kwartał, a w przyszłości mają ukazywać się co miesiąc.

Od stycznia do kwietnia 2024 r. TikTok powstrzymał 15 kampanii mających na celu wywieranie wpływu i usunął 3 001 powiązanych z nimi kont. Ich celem były m.in. próby wpłynięcia na indonezyjskich odbiorców przed wyborami prezydenckimi w tym kraju.

Komunikat TikToka

Dalsza część materiału znajduje się pod wideo

Dezinformacja w mediach społecznościowych poważnym problemem

Działania platform społecznościowych to jedno, ale warto, by użytkownicy zachowali dystans do treści, które widzą w mediach społecznościowych. Często są w nich bowiem rozpowszechniane komunikaty dezinformujące opinię publiczną, które, zanim ktoś je zweryfikuje, mogą stać się viralem i wprowadzić w błąd mnóstwo ludzi.

Kobieta w czerwonej koszulce siedzi przed laptopem z wyrazem zmartwienia na twarzy, trzymając głowę dłonią; na biurku obok niej niebieski kubek i białe słuchawki.
Fot. Andrea Piacquadio / Pexels

Takie treści mogą być powielane z powodu niewiedzy określonych osób, ale również celowo, by wywrzeć wpływ na decyzje ludzi (np. w wyborach, co zauważył TikTok) lub wzbudzić określone nastroje w społeczeństwie (np. niechęć do określonych grup).

Jeśli chcecie korzystać z TikToka bez rejestracji, z podlinkowanego tekstu dowiecie się, jak to zrobić.

Zbieramy dane od naszych czytelników, aby lepiej zrozumieć ich poglądy na wynagrodzenia programistów. Twoja opinia jest dla nas bardzo ważna! Poświęć 10 sekund, aby odpowiedzieć na poniższe pytanie.

Źródło: TikTok / informacja prasowa. Zdjęcie otwierające: Luiza Kamalova / Shutterstock

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw