Auchan z innowacyjnym pomysłem na zakupy online. To pierwsza taka inicjatywa w Polsce

3 minuty czytania
Komentarze

Sieć sklepów Auchan Polska wprowadziła do oferty internetowej zupełnie nowy sposób robienia zakupów. W witrynie pojawiła się interaktywna gazetka promocyjna z dynamicznymi treściami i możliwością przejścia do karty produktu. W tym segmencie e-commerce to pierwsze takie rozwiązanie w Polsce.

Auchan z innowacyjnym pomysłem na zakupy online – Spis treści

Koniec z gazetkami promocyjnymi?

Dwustronna ulotka Auchan z hasłami promującymi zrównoważony rozwój i zdrowe odżywianie, po jednej stronie przedstawiająca Ziemię z ikonami podkreślającymi ekologiczne działania i po drugiej informacje o zdrowych składnikach pieczywa.
Fot. Auchan / materiały prasowe

Gdzie dwóch się bije, tam trzeci korzysta? Choć wojna cenowa Biedronki z Lidlem przynosi zakładane efekty dla czerwono-czarnej sieci sklepów (o czym świadczą badania pokazujące, że Polacy kochają SMS-y z Biedronki), możemy zgodnie przyznać, że wiele z nas jest już zmęczonych medialnymi przepychankami. Nie wszystkim też podobają się połączenia telefoniczne z Biedronki, wiadomości i inne powiadomienia push, które bombardują nas z aplikacji.

Od marketów spożywczych oczekujemy nowoczesnego podejścia do handlu, odpowiadania na potrzeby klientów i rzetelnej polityki cenowej. Nie da się ukryć, że coraz więcej konsumentów robi także zakupy online, więc dostosowanie interfejsu sprzedażowego na platformach e-commerce jest niezbędne. Oznacza to jednak, że tradycyjne gazetki promocyjne mogą niedługo odejść do lamusa, a zastąpią je… digitalowe gazetki połączone z zakupami online.

Interaktywna gazetka Auchan

Do jednego z takich rozwiązań należy interaktywna gazetka stworzona do prezentacji oferty promocyjnej. Jest to pierwsze takie rozwiązanie wśród sieci handlowych w Polsce, łączące dynamiczny kontent z możliwością zakupów online.

Klienci dokonują dziś coraz bardziej świadomych zakupów, dlatego od sklepów oczekują aktualnych informacji dotyczących oferty, w tym akcji promocyjnych. Dokonując zakupowych wyborów chętnie sięgają po gazetki, a znakiem czasów, coraz częściej do ich wersji elektronicznych.

Małgorzata Piekarska, dyrektor Marki, Klienta, Data, SI w Auchan Polska w komunikacie prasowym
Grafika przedstawia kolorowe, dwustronne reklamy sklepu Auchan. Strona lewa promuje produkty roślinne, zawiera zdjęcia napojów i jogurtów roślinnych, oraz przepis na "Nocną owsiankę". Strona prawa skupia się na ekologicznych jajach, ma zdjęcia jaj w różnych opakowaniach. Obydwie strony zawierają odnośniki do strony internetowej Auchan i grafiki z logo firmy. Numeracja stron to 44 i 45.
Fot. Auchan / materiały prasowe

Klienci mogą nie tylko przeglądać aktualne promocje, ale również dokonywać zakupów bezpośrednio z poziomu gazetki, korzystając z linków przekierowujących do karty produktu na stronie zakupowej Auchan. Interaktywna gazetka zawiera treści kulinarne w postaci wideo, sekcje tematyczne oraz animowane elementy, które ułatwiają podejmowanie decyzji zakupowych oraz poprawiają przyjemność z robienia zakupów​. Z poziomu gazetki przejdziemy także na bloga kulinarnego oraz zakładkę z przepisami.

Interaktywna gazetka Auchan zyskała ważną funkcjonalność – została zintegrowana z usługą e-commerce. Dzięki temu już z poziomu gazetki, podczas jej przeglądania można wybrane produkty kupić klikając w link zamów on-line przekierowujący do karty produktu na stronie.

Auchan w komunikacie prasowym

Jak można zauważyć, sieć sklepów dąży do tego, aby jak najdłużej zatrzymać użytkownika na swojej stronie internetowej i wszystkich połączonych podstronach. W zamyśle firmy klient, napotykając jakiś problem lub mierząc się z pytaniem, nie powinien szukać odpowiedzi w wyszukiwarce, skąd może trafić na witrynę konkurencji, tylko znaleźć wszystko w jednym miejscu.

Źródło: Auchan, oprac. własne. Zdjęcie otwierające: alexmak72427 / Depositphotos

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw