Stacja odbioru paczek firmy La Poste poczta z wbudowanym ekranem dotykowym i szafkami do odbioru przesyłek, zacieniony niewyraźny obraz z przodu w czerwonej obwódce.

Francuska poczta prześciga Paczkomaty. Nowoczesny pomysł w branży

3 minuty czytania
Komentarze

Na taką nowość nie wpadł ani InPost, ani Poczta Polska. Francuska La Poste zaproponuje swoim klientom nietypową usługę, z której skorzystać będzie można bezpośrednio w placówce. Chociaż niektórym może to ułatwić zakupy, pojawiły się także głosy krytyki.

Poczta we Francji instaluje przymierzalnie

Zdjęcie ściany budynku z oknem oraz znakiem poczty "LA POSTE" wraz z okrągłym, żółtym logo.
Fot. Wikimedia / François GOGLINS / CC 4.0

La Poste we Francji wprowadziła innowacyjne rozwiązanie, instalując przymierzalnie w wybranych swoich placówkach. Ten eksperymentalny projekt, który rozpoczął się w listopadzie 2023 roku, polega na umożliwieniu klientom sprawdzenia zakupionych przez internet ubrań i butów bezpośrednio na poczcie. W przypadku, gdy zakupione produkty nie spełniają oczekiwań, klienci mogą od razu je nadać z powrotem, co ułatwia i przyspiesza proces zwrotu. W dobie SMS-owych przestępstw, w których oszuści podszywają się pod InPost czy Pocztę Polską, jest to bardzo przemyślane rozwiązanie.

Przymierzalnie, zaprojektowane także z myślą o dostępności dla osób z ograniczoną mobilnością, są wyposażone w lustra, siedzenia, półki na osobiste przedmioty oraz gniazdka elektryczne, co umożliwia także testowanie zakupionych produktów elektronicznych. Uwagę przykuwa także design samej przymierzalni – żółte drzwi i okienko przywodzą na myśl skrzynkę na listy.

Na ten moment eksperyment dotyczy czterech obiektów, w tym dwóch w Paryżu. Do wiosny 2024 r. testy rozpoczną się także w kolejnych czterech urzędach pocztowych.

Mierzenie i szybki zwrot. Nie płacisz nawet za etykietę

Tłumaczenie: Sprzedaż internetowa: testowanie przymierzalni na poczcie

La Poste zajmuje się także recyklingiem opakowań dla klientów, którzy nie będą zwracać produktów. W przypadku niezadowolenia kupujący mają także możliwość bezpłatnego wydrukowania etykiety zwrotnej i pozostawienia przesyłki bezpośrednio na poczcie. Prościej chyba być nie może.

Jeśli kiedykolwiek zamawialiście kilka artykułów naraz, tylko aby zobaczyć, który rozmiar będzie idealnie pasował, rozwiązanie francuskiej poczty wydaje się bardzo pragmatyczne. Mimo pozytywnych opinii klientów inicjatywa spotkała się z krytyką ze strony niektórych niezależnych przedsiębiorców i członków Federacji Odzieżowej. Ich obawy dotyczą potencjalnego negatywnego wpływu na lokalne sklepy stacjonarne i centra miast, ponieważ taka usługa może zachęcać do częstszych zakupów w internecie.

W dobie innowacji, jakie wprowadza InPost, takie jak Paczkomat bez etykiety, firma może przyjrzeć się temu pomysłowi. Sama idea natychmiastowego mierzenia rzeczy jest trafnym rozpoznaniem potrzeby klienta, które w Polsce zauważyło m.in. DPD. Niektóre punkty DPD Pickup Oddziały Miejskie zostały wyposażone w przymierzalnie, w których odbiorcy przesyłek ze sklepów odzieżowych mogą przymierzyć zamówione ubrania.

Źródło: Get To Text, oprac. własne. Zdjęcie otwierające:

Motyw