Play
LINKI AFILIACYJNE

Co klienci sądzą na temat Play? Opinie mocno się od siebie różnią, oto które przeważają

5 minut czytania
Komentarze

Operatorzy GSM, w tym również sieć Play, to grupa korporacji niezwykle podatna na negatywne opinie konsumentów. Przecież nie dzwonimy na infolinię wtedy, gdy wszystkie usługi nam działają, a otrzymywane faktury są poprawne, prawda? Mimo to, postanowiliśmy sprawdzić, jaki sentyment budzą dostawcy usług telefonicznych w sieci. Ten artykuł jest poświęcony fioletowemu z usługodawców, czyli Play.

Opinie na temat sieci Play — przeważają negatywy

fot. opiniuj.pl

Portal opiniuj.pl, jest o tyle ciekawy, że pozwala rozbić pewne aspekty usług danego operatora na czynniki pierwsze. Jak widzimy powyżej, na 3564 oceny, najwyższą średnią u operatora Play wykazuje się cena usług2,80 na 5 punktów. Najgorzej oceniono z kolei stosunek cena / jakość – 1,29 na 5 punktów.

Jak pewnie się domyślacie przy takiej liczbie opinii, są one zarówno negatywne, jak i pozytywne. Przy tych negatywnych często pojawia się problem braku szerszego kontekstu, przez co nie jesteśmy w stanie w pełni uwierzyć, że osoba ma problemy wyłącznie z powodu nieprawidłowego działania usług. Tak jak w poniższym cytacie, staram się wybierać oczywiście najświeższe wpisy.

Porażka, nie polecam. Od kilku dni mam nieaktywną kartę SIM.

Jakub, komentarz na opiniuj.pl dot. operatora Play z dn. 25.10.2023

No i teraz zastanówmy się, dlaczego Jakub ma nieaktywną kartę SIM? Czy odbywało się przeniesienie numeru z innej sieci i coś poszło nie tak w trakcie procesu? Czy może Jakub ma telefon na kartę i skończyła mu się ważność konta? Jedna wielka niewiadoma.

fot. TrustPilot

Na szczęście znajdziemy też bardziej konkretne komentarze, np. na portalu Trustpilot (pisownia poprawiona dla estetyki). Warto tylko dodać, że z kolei na tym serwisie, średnia 53 ocen sieci Play wynosi 1,7 / 5 punktów.

Największy scam z sieci komórkowych, jakie widziałem w Polsce. Dostałem na start 200 GB w pakiecie. Zniknęło mi to w 20 dni. Skontaktowałem się z obsługą klienta. Opowiedziałam o całej sprawie. Pan Obsługi klienta stwierdził, że mam dużo aplikacji pootwieranych. Ustawiłem więc tryb samolotowy, ustawiłem WiFi na całą noc, a GB znikały. To znowu skontaktowałem się z obsługą klienta. To znowu pan stwierdził, że te dane gdzieś tam były jeszcze w sieci i to cały czas używało nawet w trybie samolotowym. TOTALNA BZDURA!!! Powiem tylko jedno złodzieje i oszuści.

Marcin Dzwonnik, opinia na temat sieci Play w serwisie TrustPilot, z dn. 16.10.2023

Tu z kolei największy problem jest jasny — standard obsługi klienta na infolinii oraz brak podstawowej wiedzy na temat działania trybu samolotowego. W momencie, gdy go włączamy, żadne dane z łącza mobilnego oraz WiFi nie są pobierane ani wysyłane. Pozostaje więc zapytać, czy konsultant pracował bezpośrednio dla Play lub dla firmy zewnętrznej obsługującej Play, a także ile zarabiał?

fot. Play

Do pracy na infolinii operatora GSM trzeba mieć też niezwykle mocną psychikę, bo praktycznie wystawiamy się na 8 (lub więcej) godzin przyjmowania gniewu klientów na korporację. A następnego dnia? To samo. Nie dziwi mnie więc, że czasami standardy pozostawiają wiele do życzenia. Czasami jednak, problemy z obsługą klienta wynikają z bardziej prozaicznych spraw.

Skandal, już dwukrotnie monter nie pojawił się na montaż internetu światłowodowego, nawet nie byli w stanie zadzwonić i powiadomić o tym. Kolejny termin za tydzień. Żenada!!!

Darek, komentarz dot. sieci Play na opiniuj.pl z dn. 23.10.2023

Ogólnie życie bywa przewrotne i każdemu może coś wypaść, nawet jeśli ma zobowiązania związane z pracą. Szacunek do klienta nakazuje jednak poinformować go o nagłym wypadku, a nie po prostu nie przyjechać na umówiony montaż internetu. Tutaj jak widzimy, znów zawiódł czynnik ludzki.

Opinie o aplikacji Play24 pokazały to, czego nie lubię najbardziej

Jak każdy szanujący się operator GSM w Polsce, Play ma również swoją aplikację — Play 24 (dostępna na Android oraz iOS), którą intensywnie promuje by zwiększać jej bazę użytkowników. Opinie na Google Play pokazały jednak pewną rzecz, której osobiście NIE TRAWIĘ przy działaniach dużych korporacji. Pokażę Wam to na grafice.

fot. Google Play

Pan Wojciech narzeka na to, że aby móc komfortowo korzystać z usług operatora, musi zmienić swoje przyzwyczajenia (używanie aplikacji zamiast strony internetowej). Co jednak robi przedstawiciel sieci? Nie dopytuje dokładniej, na czym polega problem, jak może mu personalnie pomóc z oswojeniem się z nowym programem, tylko udziela generycznej odpowiedzi, prosząc jednocześnie o ocenę aplikacji na 5 gwiazdek:

Wojciech, czy wszystko działa prawidłowo? Mamy nadzieję, że aplikacja spełnia Twoje oczekiwania i możemy liczyć na 5 gwiazdek! 🙂

przedstawiciel operatora Play, wpis na Google Play z dn. 23.10.2023

Tutaj akurat kłania się czytanie ze zrozumieniem. Pan Wojciech napisał, że nie chce korzystać z programu, opisuje nawet czynności, z którymi ma problem. Zdecydowanie bardziej pomogłaby mu instrukcja wykonania doładowania konta i zmiany pakietu, po uprzednim zapytaniu, jakich usług on potrzebuje. Liczy się jakość odpowiedzi kierowanych do klientów, a nie ich liczba.

fot. Google Play

Tutaj z kolei mamy sytuację, która sugeruje, że komentującemu przedstawicielowi najbardziej zależy na ocenie aplikacji w Google Play, aniżeli pomocy klientowi. Wiele innych komentarzy, zamiast pomagać na miejscu, odsyłają sfrustrowanych ludzi do czatu, tak jak poniżej. Spychologia zaawansowana.

fot. Google Play

Pozostaje więc zapytać. Czy opinie na temat sieci Play byłyby w sieci lepsze, gdyby obsługa klienta przykładała się bardziej do rozwiązywania problemów tu i teraz? Po tym co zobaczyłem, śmiem twierdzić, że tak. To jednak wymaga z pewnością całkowitej zmiany korporacyjnego podejścia do klienta na bardziej indywidualne, a to z kolei wymaga czasu, cierpliwości oraz wykwalifikowanej i dobrze opłacanej kadry obsługującej miliony klientów. A jak z tym bywa we współczesnym świecie – zapewne wiecie sami.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw