LINKI AFILIACYJNE

System Android ma nowe logo. Google chce lepszej reprezentacji swojej społeczności

2 minuty czytania
Komentarze

Do premiery systemu Android 14 zostało coraz mniej czasu. Na razie Google zaprezentowało nowe logo swojego oprogramowania. Kultowy zielony robot nie zniknął, ale znacząco zmienił swoje oblicze.

Nowe logo systemu Android

W komunikacie na temat nowego znaku rozpoznawczego Androida Google zwraca uwagę na to, że identyfikacja wizualna systemu powinna odzwierciedlać m.in. otwartość, a także reprezentować społeczność (w domyśle użytkowników sprzętu z robotem na pokładzie). Gigant z Mountain View przypomniał też o dotychczasowych decyzjach związanych ze swoim systemem operacyjnym, w tym o zmianie nazewnictwa z nazw popularnych słodyczy (m.in. ice cream sandwich, czyli kanapka lodowa oraz lollipop, czyli lizak) na coraz to kolejne numery (Android 13, Android 14).

Przejdźmy jednak do konkretów, czyli jak wygląda nowe logo systemu Android. Po pierwsze Google odchodzi od pisowni nazwy systemu małymi literami. Spodziewajcie się więc wszędzie wielkiego A. Po drugie gigant z Mountain View zastosował elementy graficzne nawiązujące do stylu Material Design. Po trzecie – kultowy robot pozostał, jednak wygląda znacznie nowocześniej i zyskał trzeci wymiar.

android
fot. Google

Do tej pory Android kojarzył się z zielonym kolorem, bo właśnie taki był robot od Google. Teraz Android występuje w różnych kolorach i stylizacjach, a zielony jest tylko jednym z nich. W materiałach udostępnionych przez Google możemy też znaleźć m.in. robota żółtego, niebieskiego i metalicznego. Jest też Android w barwach tęczy oraz zielony, ale jednocześnie futrzasty lub z irokezem na głowie. Nowe logo systemu ma zacząć być stosowane przez Google jeszcze w tym roku.

Jeśli zastanawiasz się, jaki smartfon z systemem Android wybrać, zajrzyj do naszych rankingów smartfonów do 500, 1000 i 2000 zł.

źródło, zdjęcie główne: Google

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw