Koniec ze zwrotami ubrań do sklepów? Zalando zaproponowało genialną alternatywę

3 minuty czytania
Komentarze

Znasz to irytujące uczucie, kiedy cieszysz się na dźwięk dzwonka zwiastującego kuriera z twoją paczką, a potem okazuje się, że nic z nowych zakupów nie może zagrzać miejsca w szafie, bo rozmiary były nietrafione? Być może niedługo pożegnamy ten problem, a wszystko dzięki nowoczesnej usłudze skanowania ciała Zalando pomocnej w zakupach online z dostawą.

Wystarczą tylko dwa zdjęcia, aby dobrać właściwy rozmiar

Dokładnie – dwie fotografie w obcisłym ubraniu wykonane na jednolitym tle (np. na ścianie) dzielą nas od dokonywania trafionych zakupów. Brzmi nierzeczywiście? Nie z nową funkcją oferowaną swoim klientom przez firmę Zalando. System na podstawie zdjęć określi wymiary użytkownika i wybierze odpowiedni rozmiar odzieży. Moglibyście zapytać teraz, „a po co to komu?”, ale odpowiedź nasuwa się sama – aby zmniejszyć liczbę zwrotów do sklepu Zalando, a długofalowo zredukować także ilość odpadów tekstylnych.

Pomoc w znalezieniu odpowiedniego rozmiaru jest ważnym elementem pogłębiania relacji z klientami. Wprowadzając rekomendacje rozmiarów, oparte na wymiarach ciała, kontynuujemy wykorzystanie innowacji, w celu rozwiązania dla klientów jednego z głównych problemów branży modowej. Dodatkowo, dzięki tej funkcji możemy nadal wspierać nasze marki partnerskie, dostarczając im informacji na temat preferencji dotyczących rozmiarów i dopasowania odzieży przez ich klientów

– mówi Stacia Carr, VP Size & Fit w Zalando.

Obecnie nowa usługa funkcjonuje dla klientów z regionu DACH (Niemcy, Austria i Szwajcaria), którzy mogą skorzystać z niej przy zakupie sukienek i górnych części damskiej odzieży. Zalando zapowiada jednak rozwój tej funkcji – zarówno jeśli chodzi o synchronizację z pozostałymi elementami garderoby w sklepach online, jak i wprowadzenie systemu do kolejnych państw.

Oczywiście firma zapewnia, że dane zapisane przez nas w systemie nie będą w żaden sposób przetwarzane, zdjęcia mają być bezpieczne, a klienci mają mieć pełną kontrolę nad tym, jakie informacje udostępnić.

Na ten moment nie wiemy jeszcze, kiedy funkcja dotrze do Polski.

Początki Zalando w Polsce

Zalando, niemiecki sklep internetowy z siedzibą w Berlinie, rozpoczął swoją działalność w Polsce w maju 2012 roku. Firma oferuje klientom duży wybór produktów, takich jak odzież i buty, ale także dekoracje, zegarki, biżuterię i inne akcesoria, w tym artykuły wielu marek trudno dostępnych w Polsce. Zakupów online można dokonywać przez stronę internetową lub aplikację mobilną dostępną na system Android i iOS. Przesyłka i zwrot są zawsze bezpłatne.

Zwrot do Zalando – jak go zrobić?

Jeżeli nie chcemy korzystać z nowej funkcjonalności, oczywiście możliwy jest tradycyjny zwrot przesyłki do Zalando.

Zalando oferuje możliwość zwrotu produktu do 100 dni od zakupu. Proces jest prosty i niezbyt skomplikowany. Oto trzy najistotniejsze punkty, o których trzeba pamiętać.

  1. Jak zwrócić towar do Zalando? Po nieudanym zakupie, należy zgłosić chęć zwrotu. W panelu zwrotów na stronie Zalando pojawią się wszystkie produkty, które można zwrócić. W przypadku produktów z kategorii Beauty, zwrot jest możliwy tylko jeśli produkt jest nieotwarty, niezużyty i w oryginalnym opakowaniu.
  2. Jakie punkty obsługują zwroty dla Zalando? Wszystkie przesyłki zwracane do Zalando są obsługiwane przez firmę kurierską DHL. W panelu zwrotu produktu można wygenerować etykietę zwrotną, której dane wpisuje się na stronie kuriera.
  3. Jakie sposoby zwrotu z Zalando oferuje kurier DHL? Można umówić kuriera na odbiór paczki lub nadać paczkę w punkcie DHL Parcel. W obu przypadkach trzeba odwiedzić stronę zwrotów DHL i wpisać numer paczki.

Zwróć uwagę, że procedura przetworzenia zwrotu w Zalando może potrwać do 14 dni. Po przyjęciu zwrotu, środki zostaną przelane na konto bankowe w ciągu 5 dni roboczych. Jeżeli opłaciliśmy przesyłkę za pobraniem, należy podać numer rachunku bankowego podczas rejestracji zwrotu. Każdy zwrot jest bezpłatny.

Źródło: Zalando

    Motyw