LOKOWANIE PRODUKTU: KOMPUTRONIK

Problem z komputerem? Oto co możesz zrobić, gdy Google nie jest w stanie pomóc

4 minuty czytania
Komentarze

Sklepy z elektroniką sprzedają nie tylko urządzenia i materiały eksploatacyjne. Najczęściej oferta obejmuje też usługi serwisowe i wsparcie informatyczne. Nie każdy bowiem potrafi poradzić sobie z konfiguracją sprzętu, podłączeniem routera czy wyświetlanymi przez dane urządzenie błędami. Nie zawsze Google wskaże rozwiązanie i nie zawsze znając rozwiązanie, możemy samodzielnie dokonać naprawy. Dlatego warto mieć pod ręką pomoc.

Zobaczymy, jak to wygląda na przykładzie sklepu Komputronik, który chwali się wyborem opcji dopasowanej pod potrzeby: serwis w salonie, serwis z dojazdem do domu i zdalny informatyk — w kwestii naprawy telefonu, tableta lub komputera. Każdy rodzaj serwisu może zająć się czymś innym — można wybrać więc opcję dopasowaną pod potrzeby. Zobaczmy, co jest oferowane w ramach każdej z opcji i ile to kosztuje.

Usługi w salonie

Wiele napraw, zwłaszcza drobnej elektroniki, może być z powodzeniem zrealizowana podczas wizyty w salonie. Pracownicy sklepu mogą od ręki wymienić komponenty i matrycę, naprawić obudowę i zawiasy albo odzyskać dane.  Na podstawie diagnozy oraz szacowanego czasu i kosztu naprawy użytkownik sam może zdecydować, jaki będzie kolejny krok.

W serwisie Komputronik oferuje naprawy pogwarancyjne laptopów, tabletów, smartfonów, komputerów, smartwatchy, konsoli do gier i innych sprzętów. Pogwarancyjny serwis specjalizuje się w takich naprawach jak: naprawa telefonów, komputerów, laptopów, tabletów, konsol, monitorów, dysków czy konserwacja komputera — niezależnie od marki. Warto dodać, że na usługi serwisowe udzielana jest 12-miesięczna gwarancja.

Oto jak kształtuje się cennik serwisu pogwarancyjnego:

Usługi zdalne

Wiele rzeczy związanych z naprawą komputera można zrealizować zdalnie — poprzez helpdesk, bez wychodzenia z domu. Tutaj zakres prac obejmuje zdalną diagnozę, instalację systemu lub aktualizacji, a także diagnostykę sieci i usuwanie wirusów. Tutaj zaletą jest również dostęp w każdy dzień tygodnia – 24 godziny na dobę — oraz nielimitowany czas konsultacji.

Jak działa usługa Zdalny Informatyk? Po pierwsze należy kupić wybrany pakiet Helpdesk w sklepie online lub w salonie. Cena zależy od okresu wsparcia i liczby interwencji (rozpoczyna się od 99 złotych). W razie problemu należy skontaktować się z infolinią lub opisać problem w wiadomości e-mail. Pozostaje czekanie na kontakt serwisanta, który, po otrzymaniu kodu wsparcia (dostaniecie go wraz z zamówieniem usługi), rozpocznie realizację usługi helpdesku. Komputronik uprzedza, że serwisant może poprosić o zainstalowanie TeamViewera.

Zdalny informatyk może pomóc w szeregu problemów związanych z hardwarem, czy to w kwestii diagnozy wadliwie działającego sprzętu, instalacji sterowników, zdalnej konfiguracji lub optymalizacji komputera. Wsparcie dotyczy zarówno urządzeń pracujących z systemem od Microsoft, jak i od Apple. Usługa obejmuje też pomoc z softem, zarówno w kwestii usług sieciowych i internetu, jak i bezpieczeństwa i backupu.

Serwis z dojazdem do domu

Niewykluczone, że najwygodniejsza będzie dla was trzecia opcja — naprawa i usługi z dojazdem do domu. Podczas naprawy sprzętu z dojazdem do miejsca zamieszkania lub biura serwisant może zająć się następującymi kwestiami i problemami: montaż routera i konfiguracja sieci, konfiguracja sprzętu, konfiguracja urządzeń Smart Home lub Smart Office. Serwis obejmuje obszarem całą Polskę i pracuje w dni robocze w godzinach 8:00-18:00. Możliwa jest także usługa poza tymi godzinami oraz w dni wolne od pracy i w święta, jednak jest to dodatkowo płatne.

Jak kształtują się ceny usługi serwisanta z dojazdem? Za pomoc w sprawie usług sieciowych (naprawa i diagnostyka systemów, konfiguracja zabezpieczeń i podłączenie urządzeń do sieci) zapłacimy 149 złotych. Z kolei ceny serwisu związane z konfiguracją sprzętu wynoszą od 199 do 299 złotych. Pogotowie komputerowe może być też usługą realizowaną w formie pakietów. Pełny zakres usługi i ceny możecie sprawdzić w Cenniku usług serwisowych u klienta.

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Lokowanie produktu: Komputronik