Gdy potrzebujemy skontaktować się z operatorem komórkowym, często najbardziej oczywistym rozwiązaniem wydaje się infolinia. Porównaliśmy koszty połączenia z najpopularniejszymi telekomami w Polsce. Sprawdziliśmy też, jakie alternatywy mają osoby, które chciałyby skontaktować się z operatorem w inny sposób.
Infolinia operatora komórkowego. Spis treści
Infolinia Plusa
Klienci Plusa, którzy potrzebują pomocy ze strony operatora, mogą kontaktować się z Działem Obsługi Klienta. Jest on dostępny przez 24 godziny na dobę 7 dni w tygodniu. Numer pozwalający połączyć się z tym działem to 601 102 601. Koszt połączenia zależy od czasu jego trwania oraz od posiadanej taryfy.
- 0,29 zł za minutę w przypadku taryf abonamentowych Plush ABO 3, Plus Stacjonarny 2 oraz Plus, a także taryf Mix X, Prosto na Kartę, Plush Internet
- 0,29 zł za minutę w przypadku taryf dla firm: Plus dla Firm, Plus Stacjonarny dla Firm 2, Nowy Biznes Plus II, Nowa Krajowa dla Firm I
- 0,35 zł za minutę w przypadku taryfy Plus Elastyczna na Kartę
- 0,49 zł za minutę w przypadku taryfy M2M (dla firm)
- 0,81 zł za minutę w przypadku taryfy Plus Internet
- 0,81 zł za minutę w przypadku taryf Plus Internet dla Firm, Nowy iPlus Biznes
Infolinia jest dostępna za darmo dla klientów, którzy korzystają z usługi nielimitowanych połączeń z siecią Plus. Abonenci innych operatorów płacą za połączenie tyle, ile wynika z posiadanej przez nich taryfy.
Jakie są darmowe alternatywy dla osób, które potrzebują skontaktować się z obsługą klienta Plusa? Jedną z możliwości jest wypełnienie formularza kontaktowego na stronie operatora. Można również skorzystać z funkcji Live Chat w aplikacji mobilnej iPlus (zakładka Centrum Informacji).
Infolinia Play
Infolinia Play jest dostępna dla klientów indywidualnych pod numerami 790 500 500 (*500 z numeru w Play) oraz 790 666 666 (*666 z numeru w Play). Klienci biznesowi mogą dzwonić pod numer 790 600 600 (*600 z numeru w Play).
Co z kosztami? Wszystko zależy od posiadanej oferty. Jeśli przewiduje ona darmowe połączenia do Play, to połączenie z infolinią też będzie bezpłatne. Jeżeli posiadamy pakiet minut do wykorzystania, to połączenie z infolinią będzie rozliczane z tego pakietu. W pozostałych przypadkach maksymalna opłata za minutę połączenia wyniesie:
- 0,29 zł w taryfach abonamentowych (Solo S II, Solo M 5G, Solo L 5G, Solo Homebox 5G, Grupa S II, Grupa M 5G, Grupa L 5G, Grupa Homebox 5G i innych wymienionych na stronie operatora)
- 0,29 zł, ale nie więcej niż 1,99 zł za całe połączenie w taryfach abonamentowych (FORMUŁA RODZINA 4.0, FORMUŁA RODZINA 4.0+, FORMUŁA RODZINA EUROPA i innych wymienionych na stronie operatora)
- 0,29 zł, ale nie więcej niż 1 zł za całe połączenie w następujących taryfach: FORMUŁA, FORMUŁA 4.0 S, FORMUŁA 4.0, FORMUŁA S, FORMUŁA M, FORMUŁA L i innych wymienionych na stronie operatora
- 0,29 zł, ale nie więcej niż 1,99 zł za całe połączenie w następujących taryfach: Play Online na Kartę 4G LTE 1 zł, Play Online na Kartę 4G LTE 9 zł, Play Online na Kartę 4G LTE 19 zł i innych wymienionych na stronie operatora
- 0,29 zł, ale nie więcej niż 1,50 zł za całe połączenie w innych ofertach na kartę: Formuła MINI MAX na Kartę, Nowy Play na Kartę, Play Fresh, Play na Kartę Rok Ważności Konta i innych wymienionych na stronie operatora
- 0,29 zł w ofertach Play na kartę 2.1, Play na kartę PL 2.1
- 1,99 zł w Formułach Play na Kartę
- 1,50 zł w ofertach Play Energy na Kartę, Play na kartę 2.0 5 zł, Play na kartę 2.0, Play na kartę 2.0 7 zł MNP
- 1-1,85 zł w ofercie Play Online
- 0,29 zł w ofertach MIX: FORMUŁA MIX (od 22.12.2014), NOWA FORMUŁA MIX, MIX EXTRA GB
- 1 zł bez względu na czas trwania połączenia w taryfach MIX: Play MIXtura, Play MIXtura II, Play MIXtura III, FORMUŁA MIX (umowy zawarte do 21.12.2014)
- 0,29 zł w ofertach abonamentowych internetu bezprzewodowego (Internet Elastyczny, Play Internet S, Play Internet L, Play Internet XL, Play Internet, Play Internet 5G, Play Internet XL 5G)
- 1 zł w pozostałych ofertach przy umowach zawartych do 21.12.2014
- 1,85 zł bez względu na czas trwania połączenia w abonamencie dla klientów biznesowych
Dzwoniąc z numeru u innego operatora, zapłacimy za połączenie zgodnie z posiadaną taryfą. Alternatywy dla infolinii Play to czat na stronie internetowej fioletowego operatora oraz w aplikacji Play24.
Infolinia Orange
Numery kontaktowe pomarańczowego operatora dla klientów potrzebujących pomocy to *100 oraz 510 100 100. Klienci biznesowi mogą z kolei wybierać numery *600 oraz 510 600 600. Do niedawna koszt połączenia z infolinią wynosił 0,29 zł za minutę. W marcu 2023 roku nastąpiła jednak zmiana i można połączyć się z operatorem za darmo.
Zrezygnowaliśmy z pobierania opłaty od wszystkich użytkowników, posiadających oferty Orange dla klientów indywidualnych, dzwoniących na infolinię 510 100 100 / *100 oraz numery serwisów obsługowych: *500, *200, *400 i 501 400 400. Chodzi zarówno o klientów ofert abonamentowych, jak i Orange na kartę oraz nju mobile. Darmowa infolinia jest również dla klientów, którzy zadzwonią z aplikacji Mój Orange.
– to fragment komunikatu pomarańczowego operatora.
Do alternatywnych sposobów komunikacji z Orange można zaliczyć czat dostępny na stronie internetowej.
Infolinia T-Mobile
Na infolinię T-Mobile można zadzwonić, wybierając numery 602 900 000 (klienci indywidualni), 604 604 604 (klienci korporacyjni), a także wybierając na klawiaturze *9602 (osoby mające w T-Mobile numer na kartę lub w MIXie).
Koszt za minutę połączenia:
- 0,30 zł w przypadku taryf T, T Data, Rodzina 60, Rodzina 110, Rodzina 140, Rodzina 170, Rodzina 210, Rodzina 330, Rodzina 80, Mixera 50, Mix na liczbę doładowań (Mix 50)
- 0,39 zł w przypadku taryf Rodzina 20, Rodzina 40, Mix na liczbę doładowań (Mix 25), Mixera 25
- 0,49 zł w przypadku taryf GO!, Frii, Frii Mix, Nowy Tak Tak FON, FON w Mix na czas
- 0,77 zł w przypadku taryfy Blueconnect starter
W niektórych przypadkach można liczyć na darmowe połączenie z biurem obsługi – szczegóły są dostępne na tej stronie operatora.
Z magentowym operatorem można również skontaktować się poprzez czat na stronie internetowej, przesyłając zgłoszenie w aplikacji Mój T-Mobile oraz zostawiając swój numer na stronie operatora i zgadzając się, by pracownik telekomu do nas oddzwonił.
zdjęcie główne: fot. Depositphotos/carballo