Nawet 10 reklam bez pomijania na YouTube. Google twierdzi, że „tak miało być”

3 minuty czytania
Komentarze

Zauważyliście ostatnio coraz więcej reklam na YouTube? Niewykluczone, że znaleźliście się w gronie szczęśliwców, którzy trafili akurat na testy przeprowadzane przez Google, które miały sprawdzić, by satysfakcja z oglądanych na platformie materiałów była jak największa. I choć testy Google zostały już zakończone, wcale nie musi oznaczać tego, że w najbliższej przyszłości reklam na YouTube będzie więcej.

Więcej reklam na YouTube – Google prowadziło testy

Ostatnio można było odnieść wrażenie, że liczba reklam wyświetlanych na YouTube jest jakby większa. Co więcej, mowa tutaj o reklamach, których nie dało się w żaden sposób pominąć. I co jeszcze ciekawsze, niektórzy użytkownicy zgłaszali, że trafiali na bloki reklamowe, gdzie takich treści było nawet 10. Wprawdzie mówimy tutaj o kilkusekundowych reklamach, ale już widząc takich reklam dziesięć, można stracić dalszą ochotę do oglądania. Użytkownicy trafiali na takie bloki reklamowe podczas oglądania treści na telewizorach, więc zanim mogli faktycznie obejrzeć to, co chcieli, mijała dobra minuta.

I choć takie niepomijalne reklamy na YouTube nie są nowością, to jednak ich liczba ostatnio wzrosła. Google stworzyło już ładnych parę lat temu format reklamowy nazwany ad pods, który składa się z różnej liczby takich krótkich, 5-sekundowych materiałów. Ich liczba uzależniona jest od długości materiału, a wprowadzenie ad pods miało na celu przetestowanie tego, jak zareagują na taki format odbiorcy. Google chciało, by większa liczba reklam na początku dłuższego materiału sprawiała, że podczas dalszego oglądania byłoby mniej przerw. Cóż, trudno uznać ten eksperyment za udany patrząc na to, jak zareagowali widzowie. Zobaczymy, czy w przyszłości takich bloków reklamowych, których nie będzie można pominąć, pojawi się więcej.

Jak nietrudno się domyślić – odbiór ze strony użytkowników nie był zbyt pozytywny… Co widać chociażby w jednym z wątków na Reddicie.

Zobacz też: YouTube testuje nowe możliwości w kwestii edukacji.

W YouTube pomagamy markom w dotarciu do użytkowników z całego świata i stale testujemy nowe sposoby wyświetlania reklam, aby ulepszyć doświadczenia użytkowników z ich oglądania. Ostatnio przeprowadziliśmy mały eksperyment w części krajów, który polegał na wyświetlaniu wielu reklam w postaci bloków reklamowych (ad pods) w trakcie odtwarzania przez odbiorców dłuższych filmów na podłączonych do sieci telewizorach. Obecnie naszym celem jest zwiększenie satysfakcji widzów poprzez skrócenie przerw na reklamy. Eksperyment został już oficjalnie zakończony.

Oświadczenie Google przesłane do redakcji serwisu Telepolis

Przeczytaj także: Niedrogie, przydatne gadżety dla uczniów

Źródło: 9to5Google / Telepolis

Motyw