Allegro wprowadziło ważne zmiany dla kupujących. Dawny Program Ochrony Kupujących został zastąpiony przez Allegro Protect. Z informacji przekazanych przez administrację popularnej platformy wynika jednak, że użytkownicy nie mają powodów do obaw. Co dokładnie się zmieniło?
Allegro Protect w miejsce Programu Ochrony Kupujących
Program Ochrony Kupujących od dawna był wymieniany jako jedna z największych zalet Allegro. To właśnie dzięki niemu zakupy na tej platformie można było spokojnie uznawać za bezpieczne. W razie problemów z transakcją dało się otworzyć dyskusję ze sprzedającym, w ramach której interweniować mogła administracja Allegro. Była też możliwość uzyskania rekompensaty w sytuacji, gdy np. nie otrzymaliśmy zamówionego przedmiotu. Od kwietnia 2021 roku, gdy zakupy na Allegro są dostępne tylko dla zarejestrowanych użytkowników, wszyscy kupujący na platformie mieli dostęp do programu.
Teraz w miejsce Programu Ochrony Kupujących wprowadzono nowość – Allegro Protect. Popularna platforma sprzedażowa twierdzi, że przy wyborze nazwy kierowała się sugestiami użytkowników. Chodziło o podkreślenie bezpieczeństwa podczas robienia zakupów, ułatwienie skojarzenia nazwy programu z nazwą platformy oraz zwiększenie rozpoznawalności programu.
Co zmienia się dla zwykłych użytkowników? Allegro Protect przewiduje inne terminy złożenia wniosku o rekompensatę oraz założenia dyskusji niż w Programie Ochrony Kupujących, a także zmienia maksymalną kwotę rekompensaty, jaką można uzyskać. Są to zmiany na lepsze – szczegóły w tabelce poniżej.
– | Program Ochrony Kupujących | Allegro Protect |
---|---|---|
Czas na złożenie wniosku o rekompensatę | 6 miesięcy | 2 lata |
Czas na założenie Dyskusji | 6 miesięcy | 2 lata |
Maksymalna kwota rekompensaty | 10 tysięcy złotych | 20 tysięcy złotych |
Szczegółowe warunki i zasady działania Allegro Protect mają pozostać takie same, jak w Programie Ochrony Kupujących. Nowy program wraz ze swoimi zasadami automatycznie obejmuje wszystkie zamówienia złożone na Allegro po 5 września.
Rekompensatę w ramach Allegro Protect można otrzymać m.in. wtedy, gdy przesyłka z przedmiotem nie dotrze, produkt będzie zniszczony lub niezgodny z opisem oraz kiedy sprzedający nie odda pieniędzy po dokonaniu zwrotu.
źródło: Allegro