przystawka smart tv jaką wybrać

Amazon chce, byśmy się zainspirowali? Testy nowej funkcji rodem z TikToka

2 minuty czytania
Komentarze

Według doniesień Amazon może testować nową funkcję, która jest podobna do TikToka, a także Shortsów na YouTube. Dzięki niej klienci będą mogli poznawać nowe przedmioty dostępne do kupienia w sklepie internetowym.

Amazon może testować nową funkcję – Inspire

Amazon może testować nową funkcję

Był TikTok, Instagram, Facebook i YouTube, więc pora na Amazon. Firma zajmująca się sektorem e-commerce ma testować nowy kanał komunikacji z użytkownikami – Inspire. Jak podaje The Wall Street Journal, funkcja działa na wzór feeda TikToka czy Shortów na YT. Z kolei Watchful Technologies, czyli izraelska firma zajmująca się sztuczną inteligencją i analizą aplikacji, informuje, że przewijając zdjęcia (choć nie wyklucza się również, że mogą się pojawić wideo), klienci mogą poznawać nowe produkty dostępne do kupienia na Amazon. Istnieje możliwość dawania polubień, zapisywania i udostępniania dalej wyświetlanych rzeczy. Ponadto można bezpośrednio zakupić towar, nie wychodząc z Inspire.

Rzeczniczka Amazon, Alyssa Bronikowski, na pytania dotyczące nowości, oznajmiła, że „firma testuje nowe funkcje, aby ułatwić życie klientom”. Nie ma więc pewności, czy Inspire zostanie wprowadzony do powszechnego dostępu, a jeśli tak to w jakiej formie i kiedy. Niemniej The Wall Street Journal powołując się na anonimowe źródła, twierdzi, że wśród niektórych pracowników giganta e-commerce rozpoczęły się testy.

Krótkie filmiki zawładnęły mediami społecznościami

Amazon ma testować nową funkcję.

Według najnowszych analiz TikTok cieszy się największą popularnością wśród nastolatków, dlatego też wiele innych firm wprowadza do swoich aplikacji krótkie materiały wideo. Co ciekawe, na początku roku CEO Meta, Mark Zuckenberg, powiedział, że Reels (Rolki) stanowi ponad 20% czasu spędzonego na Instagramie. Rolki to krótkie filmiki (dokładnie na wzór tych z TikToka), które są tworzone i udostępniane przez użytkowników platformy. Wideo trwają kilkanaście sekund, ale mogą zapewniać rozrywkę na długie godziny.

Shortsy z platformy YouTube mają przyciągać około 1,5 mln użytkowników każdego miesiąca (do czerwca bieżącego roku). Algorytmy wykorzystywane w tych funkcjach, analizują czas spędzony użytkownika na danym wideo, aby w przyszłości dostarczyć podobną treść. Ponadto co jakiś czas panuje moda na, np. jakiś konkretny taniec, albo czynność, która jest powielana przez rzesze ludzi, stając się viralem. Oczywiście nie brakuje również hasztagów, a także (a może i przede wszystkim) reklam.

Źródło: Associated Press News; The Wall Street Journal

Motyw