Logo Netflix na smartfonie leżącym na podświetlanej klawiaturze
LINKI AFILIACYJNE

Netflix świetnie sobie radzi. Plan z reklamami coraz popularniejszy

3 minuty czytania
Komentarze

Najprawdopodobniej żaden serwis streamingowy nie wywołuje w widzach tylu skrajnych emocji co Netflix. W końcu to właśnie ta platforma jednocześnie jest utożsamiana z gigantycznym rozmachem oraz masą kiepskich bądź co najwyżej miernych produkcji. Mimo tego usługa nie narzeka na brak nowych klientów.

Netflix rośnie w siłę – takich wyników dawno nie było

Ręka trzymająca pilot przed ekranem telewizora, na którym wyświetla się interfejs Netflix z listą top 10 seriali w Indonezji.
Fot. Muhammad Alimaki / Shutterstock

Niedawno do sieci trafił oficjalny raport finansowy Netflixa z drugiego kwartału 2024 roku. Jak łatwo się domyślić, platforma klasycznie obraca setkami milionów dolarów, jednak ostatnie miesiące były dla niej wyjątkowo udane. Okazuje się bowiem, że przychód usługi VOD w trzecim kwartale wyniósł 9,56 miliarda dolarów, co oznacza spory wzrost względem analogicznego okresu sprzed roku. Wówczas było to 8,19 miliarda dolarów.

Z raportu dowiadujemy się również, że zysk netto Netflixa w trzecim kwartale zatrzymał się na 2,15 miliarda dolarów (rok wcześniej wyniósł 1,49 miliarda dolarów). Niemniej tym, co może interesować nas najbardziej, jest liczba klientów platformy VOD. Pod koniec czerwca było to bowiem 277,6 miliona widzów.

Według szacunków Netflixa w trzecim kwartale 2024 roku w usłudze pojawiło się ponad 8 milionów nowych klientów. Co więcej, przewiduje się, że fala wznosząca, na której znajduje się serwis, wcale nie opadnie i w najbliższych miesiącach Netflix będzie mógł szczycić się kolejnymi potężnymi liczbami i wynikami.

Plan z reklamami wcale nie jest taki zły?

Osoba trzymająca smartfona z logiem Netflix na ekranie.
Fot. Chayjitti Hongmanee / Shutterstock

Jeszcze rok temu reklamy w streamingu były czymś, przed czym wzbranialiśmy się rękami i nogami. Niemniej z miesiąca na miesiąc coraz więcej platform przyzwyczaja nas do bloków reklamowych, przy okazji tworząc specjalne tańsze pakiety wypełnione po brzegi właśnie materiałami promocyjnymi zewnętrznych marek.

Nie inaczej jest w przypadku Netflixa, który jest swego rodzaju prekursorem tworzenia planów z reklamami. Aktualnie są one dostępne na wybranych rynkach (m.in. Stany Zjednoczone, Japonia, Wielka Brytania, Francja i Niemcy). Okazuje się, że mimo sceptycznego podejścia do tematu coraz więcej osób decyduje się zaoszczędzić na abonamencie, wybierając właśnie subskrypcję z reklamami.

Najnowszy raport Netflixa potwierdza, że w trzecim kwartale 2024 roku wpływy z planów z reklamami urosły o 19% względem analogicznego okresu rok wcześniej. Łącznie dało to platformie VOD 4,3 miliarda dolarów przychodów. Wszystko wskazuje więc na to, że tańsze pakiety wkrótce zagoszczą także na innych rynkach – w tym w Polsce.

Czy panujące upały uprzykrzają ci życie? Jeśli tak, to podziel się z nami swoimi sposobami radzenia sobie z nadmiarem ciepła w mieszkaniu.

Źródło: Netflix Investor. Zdjęcie otwierające: rmbcarvalohobs / Depositphotos

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw