Logo Disney+ w czerwonon neonowym świetle na czerwonym tle.

Disney+ rozsyła ważny e-mail. Z pewnością was rozwścieczy

3 minuty czytania
Komentarze

Disney+ wysyła swoim użytkownikom e-mail, w którym informuje o aktualizacji umowy subskrypcji. Niestety, nie jest to korzystna zmiana. Wręcz przeciwnie. Firma przygotowuje się na wprowadzenie reklam w usłudze oraz ograniczenie możliwości współdzielenia konta. A płacić będziecie dalej tyle samo, jeśli w przyszłości nie więcej.

Co dokładnie zmienia aktualizacja umowy subskrypcji Disney+?

Telewizor wyświetlający logo Disney+, obok miseczka z popcornem, doniczka z sukulentem i pilot do telewizora na białym blacie.
Fot. depositphotos / vadimrysev

Przede wszystkim, korporacja zastrzega sobie możliwość analizowania, w jaki sposób korzystamy z usługi. Jasno pada stwierdzenie, które zabrania współdzielenia kont poza gospodarstwem domowym.

1.1(c). Współdzielenie konta. O ile Plan Usług nie stanowi inaczej, nie możesz udostępniać swojej subskrypcji poza Gospodarstwem domowym. „Gospodarstwo domowe” oznacza zbiór urządzeń powiązanych z głównym miejscem zamieszkania użytkownika, z których korzystają zamieszkujące tam osoby. […]

Możemy analizować, w jaki sposób korzystasz z konta w Usłudze Disney+, aby ustalić, czy w pełni przestrzegasz warunków niniejszej Umowy Subskrypcji. Jeśli stwierdzimy, że naruszyłeś niniejszą Umowę Subskrypcji, możemy ograniczyć lub zamknąć dostęp do Twojego konta w Usłudze Disney+ oraz uniemożliwić dalsze korzystanie z Usługi Disney+.

Aktualizacja umowy subskrypcji z 6 czerwca 2024 r.

Oprócz tego pojawiają się takie pojęcia jak przekazy reklamowe, czy nawet reklamy wyświetlane przed lub po odtworzeniu treści.

Wszystkie Plany Usług mogą obejmować: (i) treści nadawane na żywo lub wydarzenia specjalne, które zawierają tradycyjne przerwy reklamowe, (ii) reklamy wyświetlane przed lub po odtworzeniu Treści, (iii) ograniczone treści promocyjne w interfejsie użytkownika, takie jak informacje o treściach dostępnych w Usłudze Disney+ lub innych usługach Disney, lub z nimi związane (w tym łącza umożliwiające zakup towarów lub usług), (iv) informacje o dowolnej spółce Disney lub informacje o jakimkolwiek produkcie, lub usłudze grupy The Walt Disney Family of Companies, (v) wszelkie komunikaty sponsorów w ramach Usługi Disney+ oraz (vi) lokowanie produktu zawarte w Treściach.

Aktualizacja umowy subskrypcji z 6 czerwca 2024 r.

Bob Iger obiecał walkę ze współdzieleniem kont i słowa dotrzymuje

Smartfon z logo Disney+ na ekranie. W tle widoczny laptop
Fot. Depositphotos / nikkimeel

Nie dalej jak w kwietniu 2024 r., Bob Iger zapowiadał rozpoczęcie walki ze współdzieleniem kont na platformie. Obecnie usługa pozwala na posiadanie 7 osobnych profili i można wyłącznie się domyślać, jak wiele osób nie przestrzega zasady „jednego gospodarstwa domowego”.

Niestety, wszystko wraca do klasycznych zasad kablówki. W maju 2024 r. Variety donosiło o specjalnej paczce łączącej D+, Max oraz Hulu w jeden „dogodny” pakiet, przeplatany reklamami w trakcie oglądania filmów i seriali. Aspekt VOD oczywiście dalej pozostaje wygodny, lecz nie tak wyobrażaliśmy sobie przyszłość, gdy oglądaliśmy pierwsze sezony Stranger Things, Black Mirror oraz 13 Powodów na Netflix, prawda?

Pamiętajcie, że to wy głosujecie portfelami. Inwestujcie w usługi, które pozwalają wam współdzielić konta. Inwestujcie w usługi, które nie chcą wam wciskać reklam. Jeżeli zamiast rozsądku wygra wygoda, korporacje dalej będą wam przyprawiać rogi.

Dotarłeś do końca? Dziękujemy! Poświęcisz jeszcze 10 sekund na udział w naszej ankiecie? Twoja opinia jest dla nas niezwykle ważna, bo pozwoli nam poznać preferencje Polaków w zakresie pracy z domu.

Zdjęcie otwierające: D+ / materiały prasowe, montaż: Szymon Baliński

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw