Dwie postacie w uścisku dłoni, jedna z napisem "Baldur's Gate III", druga z napisem "The Witcher 3: Wild Hunt", a nad nimi napis "official modding toolkit".

Baldur’s Gate 3 idzie śladami Wiedźmina. Przygotujcie się na dodatkowe misje i kampanie

3 minuty czytania
Komentarze

Dobra wiadomość dla osób, które są fanami Baldur’s Gate 3. Studio potwierdziło, że już po wakacjach oficjalnie zostanie udostępniony patch do gry, który będzie wspierał mody. Tym samym gracze sami będą mogli modyfikować postaci czy scenerie w tytule, a przez to niejako przechodzić grę na inne sposoby. Ostatnio na podobny krok zdecydował się CD Projekt RED, co zresztą w zabawny sposób skomentowano na platformie X.

Baldur’s Gate 3 z nowymi funkcjami

Grafika promocyjna gry komputerowej Baldur's Gate 3, przedstawiająca pięcioro bohaterów w fantastycznych strojach z magicznymi efektami, na tle mrocznego krajobrazu i tytułu gry w złocistej czcionce.
Fot. Larian Studios / materiały prasowe

Już od jakiegoś czasu wiadome było to, że w ostatniej produkcji od Larian Studios pojawi się możliwość korzystania z narzędzi do modowania. Teraz poznaliśmy więcej szczegółów na ten temat. Aktualizacja, która oficjalnie wprowadzi możliwość modyfikowania gry na PC, udostępniona zostanie we wrześniu tego roku i będzie to Patch 7.

Mody w grze Baldur's Gate 3 - Czaszka na tle nieba, napis "Baldur's Gate Community Update #27 Official Modding Support".
Fot. baldursgate3 / X / zrzut ekranu

Jednak już teraz rozpoczną się jej beta testy, więc społeczność zebrana wokół produkcji będzie mogła sprawdzić na „żywym organizmie”, jak działa korzystanie z modów. Ta fala testów przeznaczona jest dla wyselekcjonowanych graczy Baldur’s Gate 3, którzy zajmują się modowaniem. W lipcu będzie można zgłaszać się do kolejnej części beta testów, do której będzie mogło dołączyć aż 1000 osób. Jeżeli więc ktoś czuje się na siłach i chciałby spróbować swoich sił, warto śledzić oficjalne kanały social media Larian Studios.

Dalsza część materiału znajduje się pod wideo

Mody coraz popularniejsze

Informacja o tym, że mody trafiają do gry. Grafika przedstawiająca dwa zaciśnięte ręce jak w "Uścisku" z napisem Baldur’s Gate 3 i "The Witcher 3: Wild Hunt", a pośrodku napis "official modding toolkit".
Odpowiedź na post na X od ekipy Wiedźmina. Fot. The Witcher / X / zrzut ekranu

Ostatnio swoje narzędzie do wprowadzania modyfikacji w grze udostępnił CD Projekt RED. Na platformie X twórcy Wiedźmina w żartobliwy sposób odnieśli się do informacji od Larian Studios, publikując mema, który idealnie oddaje całą sytuację. Oczywiście mody w grach na PC nie są niczym wyjątkowym i istnieją praktycznie od samego początku gamingu. Jednak nie każdy developer decyduje się na ruch, by oddać w ręce graczy oficjalne narzędzia do tego, by ci mogli sami wprowadzać zmiany.

To dobra okazja, by nauczyć się czegoś nowego lub też podszkolić swoje możliwości. Co ciekawe, mody do Baldur’s Gate 3 dostępne będą nie tylko na PC. W bliżej nieokreślonej przyszłości mają trafić także na konsole Xbox oraz PlayStation, ale samo tworzenie modów będzie możliwe tylko na komputerach. Modyfikacje dostępne będą poprzez platformę Mod.io, a bliżej premiery Patch 7 mają pojawić się także specjalne poradniki, które ułatwią graczom wejście w ten świat. Z całą pewnością nowość do gry trafi szybciej, niż my poznamy, jak wyglądają kody do Wiedźmina 4.

Źródło: Steam / Larian Studios. Zdjęcie otwierające: The Witcher / X / zrzut ekranu

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw