Kobieta z uśmiechem na twarzy, z warkoczem z ciemnych włosów, ubrana w jasnoniebieską bluzkę.
LINKI AFILIACYJNE

Polacy podbili Netflix. W pełni zasłużone brawa

3 minuty czytania
Komentarze

Netflix po raz kolejny opublikował raport zaangażowania na swojej platformie i Polacy zostali w nim szczególnie wyróżnieni. W przeciwieństwie do klasycznych zestawień popularności, ta wersja raportu uwzględnia bowiem całkowity czas oglądania danej produkcji. Nie jest więc tutaj brane pod uwagę to, że ktoś np. włączył film na 5 minut i zamknął aplikację. Tym bardziej sukces polskiej produkcji budzi podziw.

Polacy z ogromnym sukcesem na Netflix

Fot. Netflix / materiały prasowe

Listy TOP 10 najpopularniejszych filmów czy seriali na platformie, które możemy podejrzeć w aplikacji streamingowej, budowane są na trochę innych zasadach, niż opisywany tutaj raport. Tam bierze się pod uwagę popularność oraz samo włączenie produkcji. Nie jest konieczne jej dłuższe oglądanie, by zaliczać się do wyniku.

Tym samym nowy raport można uznać za znacznie bardziej wartościowy, ponieważ pokazuje faktyczne zaangażowanie użytkowników serwisu. Tutaj patrzymy więc na dane prawdziwej oglądalności, ale co ciekawe, te mają się pokrywać z około 85% zestawień z list TOP 10. I wśród tych najpopularniejszych produkcji ostatnich miesięcy znalazł się Znachor.

Oficjalny zwiastun filmu Znachor.

Firma wyróżniła w raporcie kilka produkcji nieanglojęzycznych, które miały największą oglądalność w okresie drugiego półrocza 2023 roku. Na pierwszym miejscu znalazło się niemieckie Ukochane dziecko z wynikiem 53 mln odtworzeń, a na drugim miejscu polski Znachor.

Film ten uzyskał aż 43 mln wyświetleń, a za granicą da się go znaleźć pod nazwą Forgotten Love, co można przetłumaczyć jako Zapomniana miłość. Tak więc nowa wersja adaptacji powieści Tadeusza Dołęgi–Mostowicza znalazła się w TOP 3 najczęściej odtwarzanych filmów na świecie. Trzecie miejsce należy do Zmowy milczenia z Meksyku.

Co jeszcze oglądano?

Cztery osoby stoją na asfaltowej drodze, otoczonej przez zielone drzewa, zwrócone w stronę obserwatora. Od lewej: mężczyzna w zielonej koszuli i jeansach, kobieta w szarej kurtce i wzorzystej spódnicy, mężczyzna w ciemnoniebieskim garniturze oraz kobieta w brązowej sukience. W tle na środku drogi widać jelenia.
Plakat do filmu Zostaw świat za sobą. Fot. Netflix / materiały prasowe

Jednym z największych hitów ubiegłego roku był film, który wywołał wiele emocji. Szczególnie zakończenie Zostaw świat za sobą rozbudzało dużo dyskusji w sieci, a samą produkcję odtworzono ponad 121 mln razy.

Jeżeli zaś chodzi o seriale, to trzy części Lupina odtworzono prawie 100 mln razy, a Wiedźmina 76 mln razy. Mimo że adaptacja prozy Andrzeja Sapkowskiego raczej nie spodobała się fanom jego twórczości, to widać, że serial i tak był bardzo często oglądany. Podobnie jak One Piece, czyli zupełnie nowa seria oparta na popularnej mandze (72 mln odtworzeń).

Zdjęcie reklamujące serial One Piece. Fot. Netflix / materiały prasowe

Wśród zalewu nowości na platformie niezbyt często pojawiają się perełki, więc tym bardziej cieszy to, że Polacy zostali docenieni przez ogólnoświatową widownię. Takiego wyniku chyba nikt się nie spodziewał, ponieważ Znachor jest dziś dość nietypową i mało współczesną historią. Widać jednak, że jej uniwersalność i ponadczasowość sprawiła, że trafił w gusta zagranicznych widzów.

Dziękujemy, że dotarłeś do końca materiału. Zbieramy właśnie dane pośród naszych czytelników dotyczące ich podejścia do zarobków programistów. Jeżeli masz dodatkowe 10 sekund – będziemy wdzięczni, jeśli odpowiesz na poniższe pytanie.

Źródło: Netflix. Zdjęcie otwierające: Netflix / materiały prasowe

Część odnośników to linki afiliacyjne lub linki do ofert naszych partnerów. Po kliknięciu możesz zapoznać się z ceną i dostępnością wybranego przez nas produktu – nie ponosisz żadnych kosztów, a jednocześnie wspierasz niezależność zespołu redakcyjnego.

Motyw