LOKOWANIE PRODUKTU: THE:PROTOCOL

Jak polepszyć komunikację w zespole?

3 minuty czytania
Komentarze

Każdy manager lub kierownik zespołu wie, jak duży wpływ na pracę pracowników ma prawidłowa komunikacja. Dzięki niej współpracownicy nie tylko szybciej wykonują obowiązki, ale i mogą z łatwością rozwiązywać różnego rodzaju konflikty. Sprawdź, zatem jak można polepszyć komunikację w zespole!

Dlaczego warto skupić się na polepszeniu komunikacji w zespole?

Pracując w zespole, każdy z jego członków powinien mieć na uwadzę wspólnie obrany cel i projekt, a następnie dokładnie dążyć do realizacji. Nie będzie to jednak możliwe bez prawidłowej komunikacji. Ma ona przede wszystkim wpływ na panującą w firmie atmosferę. Im lepsze reakcję, tym lepiej i sprawnie zrealizowana kampania/projekt. Często też dobra komunikacja wpływa na motywację grupy, stąd też warto o nią zadbać.

Blog IT — poznaj wszystkie nowinki związane z branżą IT!

Zasady efektywnej komunikacji — zastosuj je w swoim zespole!

Istnieje kilka zasad, na które warto zwrócić uwagę podczas usprawniania komunikacji w zespole pracowników. Oto one:

  • słuchaj uważnie tego, co inni mają do powiedzenia,
  • nie oceniaj i krytykuj, a bardziej staraj się wyrazić swoje obawy co do zaproponowanego rozwiązania problemu,
  • pamiętaj o szacunku do drugiej osoby,
  • jasno i zwięźle mów o swoich spostrzeżeniach,
  • nie przerywaj innym,
  • bądź otwarty na wspólne konkluzje.

Tych kilka podstawowych zasad może całkowicie zmienić sposób funkcjonowania Twojego zespołu. Warto zatem już na samym początku pracy nad danym projektem ustalić sobie konkretne reguły, które wszyscy będą przestrzegać. Można je spisać na kartce i powiesić w widocznym dla każdego miejscu.

Jak polepszyć komunikację w zespole — poznaj sprawdzone sposoby!

Oprócz wyżej wymienionych zasad prawidłowej komunikacji warto pamiętać o kilku innych zasadach, które mają istotne znaczenie.

Jasno określ cel i zadania, które ma wykonać zespół

Zlecając pracę w zespole, zadbaj przede wszystkim o to, aby cel pracy był jasny dla wszystkich. Podziel także dokładnie zadania, aby każda osoba wiedziała, nad czym musi pracować. Pozwoli to uniknąć chaosu i niepotrzebnych wątpliwości. Warto zorganizować spotkanie organizacyjne, na którym ze szczegółami wyjaśni się każdemu jego zadania.

Spotkania integracyjne

Nic tak nie poprawia komunikacji w zespole, jak wspólne spotkania integracyjne. Mogą one mieć miejsce w biurze lub gdzieś na mieście. Podczas nich pracownicy będą mogli poznać się od bardziej prywatnej strony i choć na chwilę odpocząć od obowiązków. Integracja w zespole sprawi, że pracownicy będą dobrze się czuli w swoim towarzystwie. Takie spotkania można organizować np. raz na miesiąc. Natomiast, gdy jeszcze bardziej umożliwić pracownikom zapoznanie się, to dobrym pomysłem jest zorganizowanie jednej większej przerwy na kawę podczas pracy. Z całą pewnością da im to chwile wytchnienia, co przełoży się na lepszą realizację projektu.

Szkolenie z komunikacji

Warsztaty z zakresu komunikacji w zespole mogą być świetnym sposobem na poprawienie relacji między pracownikami, a także umiejętności poprawnego dawania feedbacku. Umożliwi ono pracownikom nie tylko usprawnienie pracy w grupie, ale i polepszenie swoich umiejętności miękkich. Tego typu szkolenie sprawia, że efektywność i skuteczność pracowników znacznie wzrasta.

Interesuje Cię praca w IT? Sprawdź oferty pracy z miast Gdańsk lub Bydgoszcz! Wejdź na theprotocol.it!

Podsumowanie

Prawidłowa komunikacja w zespole jest kluczem do sukcesu. Pomaga ona nie tylko rozwiązywać problemy, ale i szybciej wykonywać zadania. Zadbaj więc o to, aby pracownicy oprócz obowiązków mieli również czas na integrację!

Lokowanie produktu: the:protocol

Motyw