Ikona aplikacji Gmail z oznaczeniem jednej nieprzeczytanej wiadomości na ekranie smartfona.

Gmail z nową ikoną przy wiadomości – taka zmiana od Google, to dobra zmiana

2 minuty czytania
Komentarze

Ma już Meta, ma Twitter, czas na Google i Gmail. Wskaźnik identyfikacji marki BIMI pomoże użytkownikom weryfikować wiadomości od legalnych nadawców i wykrywać korespondencję wysyłaną przez oszustów.

Weryfikacja autentyczności przychodzących wiadomości w Gmail

Po działaniach wprowadzonych w środowisku Meta oraz sieci Twitter, Google chce zaimplementować podobną metodę weryfikacji użytkowników, nad którą pracował już od kilku lat. Wszystko po to, aby łatwiej można było odróżnić fałszerzy, próbujących wykorzystać metodę phishingu do wyłudzenia danych. Warto zauważyć, że jest to problem, który dotyka nie tylko bezpośrednich odbiorców, ale także firmy wykorzystujące metodę komunikację z klientami, jaką jest e-mail marketing. Z ostrożności wiele osób po prostu nie klika już w linki przesyłane pocztą mailową.

Jak działa BIMI i co trzeba zrobić, aby go uzyskać?

Oczywiście filtry antyspamowe są jedną z metod sortowania wiadomości, jednak cyberprzestępcy wciąż zaskakują nas nowymi metodami na obejście istniejących już mechanizmów ochrony. Google rozszerza więc środki bezpieczeństwa Gmaila, wprowadzając standard weryfikacji o nazwie Brand Indicators for Message Identification (BIMI).

Użytkownicy będą teraz widzieć niebieską ikonę znacznika dla nadawców, którzy przyjęli BIMI, co ma zwiększyć zaufanie adresata do otwierania wiadomości i ewentualnej interakcji z jej treścią. Aby wdrożyć BIMI, firmy muszą najpierw uwierzytelnić swoje domeny za pomocą systemu Domain-based Message Authentication, Reporting and Conformance (DMARC). Ważne, aby logo firmy zostało zweryfikowane za pomocą VMC, wydanego przez urząd certyfikacji, taki jak Entrust lub DigiCert. Jeśli chcesz dodać znacznik BIMI w Gmailu, postępuj zgodnie z instrukcjami Google.

Czy trzeba starać się otrzymać znacznik BIMI?

Obecnie konfigurowanie BIMI nie jest bezwzględnie konieczne. Ale potwierdzając, że jesteś tym, za kogo się podajesz, możesz mieć pewność, że twoja wiadomość trafi do skrzynki odbiorczej adresata.

Znacznik weryfikacji dostępny jest dla wszystkich klientów Google Workspace, starszych klientów G Suite Basic i Business oraz użytkowników z osobistymi kontami Google.

Inne sposoby na zapewnienie sobie bezpieczeństwa w sieci:

Jeśli chcesz zapewnić sobie dodatkową ochronę przed atakami cyberprzestępców, poznaj nasze sprawdzone metody:

Źródło: Google

Motyw