ANDROID.COM.PL – społeczność entuzjastów technologii
Poczta Polska aplikacja mobilna

Poczta Polska będzie miała swoją aplikację mobilną – rychło w czas

Autor: Bartosz Szczygielski Kategoria: Newsy

Poczta Polska ogłosiła, że pracuje nad aplikacją mobilną i desktopową, która ma ułatwić m.in. śledzenie przesyłek. Można powiedzieć, że „w końcu” ktoś się za to wziął. To ma być także kolejny etap cyfryzacji Poczty Polskiej, ale na wprowadzenie samej aplikacji możemy jeszcze trochę poczekać. Co ciekawego ta ma oferować?

Poczta Polska – powstanie aplikacja mobilna

Poczta Polska aplikacja mobilna

Spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe podpisała umowę z firmą Grupy Kapitałowej PP na stworzenie aplikacji mobilnej oraz dedykowanego panelu klienta na desktopy. Zapewne oba produkty będą ze sobą powiązane i dało się będzie z nich korzystać naprzemiennie, a tak przynajmniej wskazuje logika. Co ma umożliwić taka aplikacja mobilna Poczty Polskiej? Tam ma się znaleźć obsługa przesyłek KEP (kurierskich, paczkowych i ekspresowych), czyli możliwość nadania, śledzenia i odbioru w automacie paczkowym. W aplikacji znajdą się również adresy placówek pocztowych, skrzynek czy punktów partnerskich. Planuje się wprowadzenie tam również e-usług, ale to ma nastąpić w późniejszym czasie. Nie wiadomo, kiedy ma zadebiutować aplikacja mobilna Poczty Polskiej.

Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami on-line, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się eCommerce. Już wkrótce nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru. Nowoczesny software, co należy podkreślić, stworzy spółka z Grupy Kapitałowej Poczty Polskiej.

Tomasz Zdzikot, prezes Zarządu Poczty Polskiej. 

Zobacz też: Co nowego dziś na Netflix?

Pierwsze korzyści wynikające z decyzji o rozwoju kompetencji informatycznych wewnątrz grupy widać już teraz. Podpisanie umowy na wdrożenie kompleksowego rozwiązania informatycznego dla KEP jest kolejną dużą inwestycją w cyfryzację procesów, którą zrealizuje spółka PPUC.

Krzysztof Falkowski wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Źródło: Poczta Polska

Sprawdź najnowsze wpisy