Już teraz programiści mogą się logować do swoich kont pod adresem: market.android.com/publish i dodawać sceeny do swoich programów. Póki co przy wysyłaniu screenów widnieje notka:
„Screeny będą dostępne póki co tylko na market.android.com, nie zobaczysz ich na telefonie”
Jest to jak najbardziej zrozumiałe, ponieważ dopiero wraz z oficjalną aktualizacją i wydaniem Android 1.6 zrzuty automatycznie pojawią się w Markecie. Odnośnie screenów jest ograniczenie do dwóch na aplikację, muszą być rozdzielczości 320×480, a ich formatem może być PNG lub JPG. Jak wspominaliśmy wcześniej oprócz screenów do Marketu dodano także cztery podkategorie, są to następująco: sport, zdrowie, motowy i gry.
Oficjalna wiadomość od Google:
Some News from Android Market
Posted by Eric Chu, Android Mobile Platform on 03 September 2009 at 3:30 PM
I’m pleased to let you know about several updates to Android Market. First, we will soon introduce new features in Android Market for Android 1.6 that will improve the overall experience for users. As part of this change, developers will be able to provide screenshots, promotional icons and descriptions that will better show off applications and games.
We have also added four new sub-categories for applications: sports, health, themes, and comics. Developers can now choose these sub-categories for both new and existing applications via the publisher website. Finally, we have added seller support for developers in Italy. Italian developers can go to the publisher website to upload applications and target any of the countries where paid applications are currently available to users.
To take advantage of the upcoming Android Market refresh, we encourage you to visit the Android Market publisher website and upload additional marketing assets. Check out the video below for some of the highlights.