Auto elektryczne za pół miliona bez Android Auto i Apple CarPlay. Pora zacząć się przyzwyczajać

2 minuty czytania
Komentarze

Auto elektryczne to zazwyczaj spory wydatek, więc kupujący powinien dostać już pełen komplet funkcjonalności. Okazuje się jednak, że takie rzeczy jak Android Auto czy Apple CarPlay w samochodzie za ponad pół miliona złotych nie są czymś oczywistym. Przykładem tego jest zaprezentowany ostatnio Cadillac Escalade IQ, którego cena zaczyna się od 130 tysięcy dolarów.

Auto elektryczne bez Android Auto i Apple CarPlay – początek zmian

General Motors już kilka miesięcy temu zapowiadało, że w swoich przyszłych samochodach zamierza zrezygnować z Android Auto i Apple CarPlay, a teraz słowa dotrzymało. Najnowszy Cadillac Escalade IQ jest tego przykładem i choć samo auto elektryczne kosztuje naprawdę dużo, to z dostępem do Android Auto oraz CarPlay można się pożegnać. Nie oznacza to, że posiadacze tego modelu zostaną pozbawieni dostępu do np. Map Google. Te dostępne będą na platformie bazującej na Android Automotive, więc rozwijanej przez samo Google. Jednak Android Auto tam nie uświadczymy.

Zresztą nie tylko General Motors jest „tym złym”, ponieważ oficjalnie w Teslach również nie skorzystamy z Android Auto oraz Apple CarPlay. Znalazły się wprawdzie sposoby, by ten „zakaz” obejść, ale to i tak utrudnienie dla kierowców, którzy przyzwyczajeni są do określonych systemów. Te zaimplementowane już w pojazdach niekoniecznie bowiem oferują to, czego można od nich oczekiwać. Nowy Cadillac Escalade IQ pozwoli na to, by zalogować się do swojego konta Google i ściągnąć niektóre aplikacje już bezpośrednio na samochód, ale to rozwiązanie, które może nie do końca pasować użytkownikom. General Motors tłumaczyło swoją decyzję tym, że dzięki własnemu systemowi będzie w stanie lepiej zarządzać zużyciem paliwa czy wyznaczać trasy do ładowarek, co jednak nie polepsza całej sytuacji.

Wygląda na to, że branża motoryzacyjna będzie się dalej odcinać od Android Auto oraz CarPlay, choć klienci wcale sobie tego nie życzą. Według Apple, blisko 80% nabywców nowych samochodów chciałoby, żeby te były kompatybilne z CarPlay, co jak widać może być problemem. Korzystający z usług Google będą w trochę lepszej sytuacji, ale też muszą zacząć się przyzwyczajać do nadchodzących zmian.

Źródło: The Verge / General Motors

Motyw